Home » D:News » Documente declasificate arată că un obiect interstelar ar fi explodat deasupra Pământului

Publicat: 14.04.2022

O minge de foc care a brăzdat cerul deasupra Papua Noua Guinee în 2014 a fost de fapt un obiect cu mișcare rapidă dintr-un alt sistem stelar.

Potrivit unei note recente, publicate de Comandamentul Spațial al SUA (USSC), obiectul, un mic meteorit cu un diametru de doar 0,45 metri, s-a izbit de atmosfera Pământului la 8 ianuarie 2014, după ce a călătorit prin spațiu cu peste 210.000 km/h – o viteză care depășește cu mult viteza medie a meteoriților care orbitează în Sistemul Solar, potrivit unui studiu din 2019 despre obiect, publicat în arXiv.

Studiul din 2019 susținea că viteza meteoritului, împreună cu traiectoria orbitei sale, dovedeau cu 99% certitudine că obiectul își are originea dincolo de Sistemul nostru Solar.

Cel mai probabil, „din interiorul profund al unui sistem planetar sau al unei stele din discul gros al galaxiei Calea Lactee”, au scris autorii.

Primul obiect interstelar detectat vreodată în Sistemul Solar

Dar, în ciuda certitudinii lor, lucrarea echipei nu a fost niciodată revizuită de colegi sau publicată într-o revistă științifică, deoarece unele dintre datele necesare pentru a verifica calculele lor au fost considerate clasificate de către guvernul american, potrivit LiveScience.

Acum, oamenii de știință de la USSC au confirmat oficial descoperirile echipei. Într-un memorandum, generalul-locotenent John E. Shaw, comandantul adjunct al USSC, a scris că analiza din 2019 a mingii de foc a fost „suficient de precisă pentru a confirma o traiectorie interstelară”.

Această confirmare face ca meteoritul din 2014 să devină primul obiect interstelar detectat vreodată în Sistemul nostru Solar, a adăugat nota.

Detectarea obiectului precede cu trei ani descoperirea lui ‘Oumuamua, un obiect acum celebru, în formă de trabuc, care se deplasează, de asemenea, mult prea repede pentru a fi provenit din Sistemul nostru Solar, potrivit memorandumului USSC.

Meteoritul s-a aprins deasupra Pacificului de Sud

Spre deosebire de meteoritul din 2014, ‘Oumuamua a fost detectat la mare distanță de Pământ și se deplasează deja cu viteză în afara Sistemului Solar, potrivit NASA.

Amir Siraj, astrofizician teoretician la Universitatea Harvard și autorul principal al lucrării din 2019, a declarat pentru Vice că intenționează în continuare să obțină publicarea studiului original, astfel încât comunitatea științifică să poată relua cercetările.

Deoarece meteoritul s-a aprins deasupra Pacificului de Sud, este posibil ca fragmente ale obiectului să fi aterizat în apă și să se afle de atunci pe fundul mării, a adăugat el.

Deși localizarea acestor fragmente de resturi interstelare ar putea fi o sarcină aproape imposibilă, Siraj a declarat că se consultă deja cu experți cu privire la posibilitatea de a organiza o expediție pentru a le recupera.

Oamenii de știință propun o misiune care să ajungă din urmă obiectul interstelar ‘Oumuamua