Home » Știință » O nouă fotografie uimitoare de la Telescopul Spațial James Webb arată o galaxie din vecinătatea noastră cosmică

Credit foto: Credit: NASA/ESA/CSA/STScI
Publicat: 10.05.2022

Observatorul de ultimă generație al NASA intră în ultimele etape de pregătire înainte de a le arăta oamenilor de știință o nouă perspectivă asupra Universului.

Inginerii se pregătesc să facă ultimele ajustări la instrumentele de la bordul Telescopului Spațial James Webb, în timp ce observatorul se pregătește pentru operațiunile din această vară.

„Vom măsura randamentul instrumentelor, respectiv cât de mult din lumina care intră în telescop ajunge la detectoare și este înregistrată”, a declarat Scott Friedman, cercetător la Institutul Space Science Telescope din Baltimore, în declarația NASA.

Deși niciun telescop nu poate colecta cu exactitate fiecare foton care ajunge la el, inginerii vor dori totuși să cunoască randamentul la mai multe lungimi de undă ale luminii pentru a evalua performanța lui Webb în colectarea luminii infraroșii, a declarat Friedman.

Ultimele ajustări ale telescopului James Webb

Friedman a subliniat că punerea în funcțiune este „aproape gata”, deoarece telescopul se află în ultimele două luni ale procesului, care a început după lansarea lui pe 25 decembrie 2021.

Odată ce instrumentele vor fi evaluate corespunzător, „vom fi gata să începem marile programe științifice pe care astronomii și publicul deopotrivă le așteaptă cu nerăbdare”, a spus el.

Credit foto: Credit: NASA/ESA/CSA/STScI

De asemenea, telescopul Webb va fi evaluat și mai mult pentru acuratețea imaginilor stelare, prin toate opticile instrumentelor. Fiecare instrument funcționează bine cu optica testată până acum, a precizat Friedman, dar vor fi evaluate și filtre suplimentare și un instrument numit „rețea de difracție”.

Observatorul se pregătește pentru operațiunile din această vară

Echipa va certifica, de asemenea, achiziția țintelor observatorului pentru a se asigura că telescopul poate indica cu precizie.

O ultimă activitate de testare finală va consta în observarea țintelor în mișcare, cum ar fi planete, sateliți, inele, asteroizi și comete.

„Observarea acestora necesită ca observatorul să își schimbe direcția de indicare în raport cu stelele ghid de fundal în timpul observației”, a declarat Friedman. „Vom testa această capacitate prin observarea asteroizilor cu viteze diferite, folosind fiecare instrument”, a concluzionat acesta, potrivit Space.

Telescopul James Webb a depășit așteptările cercetătorilor de la NASA. Iată prima fotografie „complet aliniată”