Home » Știință » O nouă imagine făcută de Telescopul Spațial James Webb, publicată de NASA

O nouă imagine făcută de Telescopul Spațial James Webb, publicată de NASA

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 23.02.2022

Sistemul Solar este pregătit pentru ședința foto, iar Telescopul Spațial James Webb este gata de acțiune.

Cercetătorii de la NASA au publicat o nouă fotografie făcută de Telescopul James Webb, alcătuită din 18 imagini separate cu aceeași stea. Imaginile nu sunt focalizate însă formațiunea hexagonală va ajuta observatorul să ducă până la capăt procesul de focalizare a oglinzilor sale.

Un anunț publicat de NASA pe o rețea de socializare a confirmat că misiunea a fost un succes.

„Săptămâna trecută, 18 puncte au confirmat că fiecare dintre segmentele oglinzii lui Webb pot observa lumina stelară”, arată mesajul publicat de agenția spațială americană.

„Putem privi acum oglinda principală în timp ce își capătă forma menită”

Având imaginea completă, echipa de la NASA a început acum a doua fază numită „alinierea segmentelor”, potrivit Futurism.

Aceeași stea, fotografiată de cele 18 segmente de oglinzi ale lui Webb. Credit foto: NASA; NASA/STScI/J. DePasquale

„Am orientat punctele segmentelor în acest fel pentru a avea aceleași locații relative precum oglinzile fizice. Această aranjare familiară oferă echipei o modalitate intuitivă și naturală de a vizualiza schimbările. Putem privi acum oglinda principală în timp ce își capătă forma menită și precisă”, a explicat Matthew Lallo, om de știință la Space Telescope Science Institute.

Oglinzile Telescopului James Webb au capturat primii fotoni

Cu doar o zi înainte ca imaginile să fie publicate, echipa de la NASA a direcționat un senzor fin către stea și l-a pregătit pentru fotografiere, potrivit unui anunț anterior făcute de agenție. De asemenea, la începutul lunii februarie, oglinzile Telescopului James Webb au capturat primii fotoni.

Este fascinant să vedem cât de rapid trimite Telescopul James Webb informații înapoi pe Pământ tocmai din spațiul îndepărtat. Imaginile nu sunt foarte impresionante deocamdată, însă telescopul este așteptat să devină operațional până în vara anului acesta. Cele mai recente anunțuri din partea NASA reamintesc faptul că omenirea are șansa de a fi martoră la explorarea spațială în timp real, așadar ar fi bine să fim atenți la ce vor anunța oamenii de știință în următoarele săptămâni și luni.

Primele imagini făcute de Telescopul Spațial James Webb, dezvăluite de NASA