Home » Știință » Telescopul James Webb a depășit așteptările cercetătorilor de la NASA. Iată prima fotografie „complet aliniată”

Publicat: 17.03.2022

NASA a dat publicității o nouă imagine spectaculoasă făcută de Telescopul Spațial James Webb care arată o stea complet focalizată și înconjurată de un peisaj amețitor cu galaxii.

„Avem imaginile cu infraroșu de cea mai înaltă rezoluție făcute vreodată în spațiu”, a declarat Scott Acton, om de știință care face parte din echipa Telescopului James Webb.

„Telescopul a funcționat mai bine decât au prezis modelele”, a adăugat Acton.

Momentul reprezintă o reușită nemaipomenită și o recompense mult așteptată de mulți cercetători care au lucrat din greu la dezvoltarea, lansarea și punerea în funcțiune a marelui observator spațial.

James Webb „funcționează cu mult peste așteptări”

„În urmă cu mai bine de 20 de ani, echipa Webb a început să construiască cel mai puternic telescop pe care cineva l-a lansat vreodată în spațiu. Echipa a dezvoltat un design optic îndrăzneț care să satisfacă obiectivele științei. Astăzi, putem spune că acest design va da rezultate”, a precizat Thomas Zurbuchen, administrator asociat al Directoratului de Misiuni Științifice din cadrul NASA.

Un nou selfie cu James Webb a fost creat folosind o lentilă specială din instrumentul NIRCam, concepută pentru a surprinde imagini cu segmentele principale de oglinzi. Credit foto: NASA/STScI

Recent, oamenii de știință au finalizat ultima etapă din alinierea telescopului, numită și „alinierea treptată”. Acum, Telescopul James Webb și-a aliniat la perfecțiune cele 18 segmente hexagonale de oglinzi pentru a se focaliza pe o singură stea strălucitoare.

Rezultatele sunt chiar mai bune decât s-au așteptat oamenii de știință. NASA a transmis printr-un comunicat de presă că „fiecare parametru optic care a fost verificat și testat funcționează cu mult peste așteptări”.

„Acum știm că am construit telescopul potrivit”

De asemenea, nu au existat „probleme critice, contaminare sau blocaje în calea optică a lui Webb”, a mai transmis NASA.

„Am aliniat complet și am focalizat telescop pe o singură stea, iar reușita a depășit cerințele. Acum știm că am construit telescopul potrivit”, a explicat și Ritva Keski-Kuha, manager din cadrul proiectului, citat de Futurism.

Oamenii de știință speră acum să ducă la bun sfârșit ultimii pași din procesul de aliniere înainte să pregătească instrumentele științifice ale Telescopului James Webb.

Deși este o reușită nemaipomenită, operațiunile vor fi demarate abia peste câteva luni, însă anticiparea și entuziasmul sunt palpabile.

„Abia aștept să văd ce va descoperi”, a mai spus Scott Acton.

O nouă imagine făcută de Telescopul Spațial James Webb, publicată de NASA