Home » Știință » Energie nucleară pe Lună. NASA anunță planurile pentru sistemul de alimentare cu energie al misiunilor Artemis

Sistemele de alimentare cu energie prin fisiune ar furniza energie fiabilă pentru explorarea umană a Lunii în misiunile Artemis. Credit: NASA
Publicat: 24.06.2022

NASA și Departamentul de Energie al SUA (DOE) lucrează împreună pentru a avansa tehnologiile nucleare spațiale. Agențiile au selectat trei propuneri de concepte pentru un sistem de energie de suprafață cu fisiune care ar putea fi gata de lansare până la sfârșitul deceniului pentru o demonstrație pe Lună.

Noua tehnologie ar fi benefică pentru viitoarele explorări sub umbrela Artemis. Contractele, care vor fi atribuite prin intermediul Laboratorului Național Idaho al DOE, sunt evaluate fiecare la aproximativ 5 milioane de dolari.

Contractele finanțează dezvoltarea conceptelor inițiale de proiectare pentru un sistem de energie de fisiune de clasă de 40 de kilowați, planificat să reziste cel puțin 10 ani în mediul lunar.

Relativ mici și ușoare în comparație cu alte sisteme de energie, sistemele de fisiune sunt fiabile și ar putea permite obținerea de energie continuă indiferent de locație, de lumina solară disponibilă și de alte condiții naturale de mediu.

Tehnologia, benefică pentru viitoarele explorări sub umbrela Artemis

O demonstrație a unor astfel de sisteme pe Lună ar deschide calea pentru misiuni de lungă durată pe Lună și Marte.

„Noile tehnologii ne conduc spre explorarea Lunii, a lui Marte și a altor planete”, a declarat Jim Reuter, administrator asociat al Direcției pentru misiuni de tehnologie spațială a NASA.

„Dezvoltarea acestor proiecte timpurii ne va ajuta să punem bazele pentru alimentarea cu energie a prezenței noastre umane pe termen lung pe alte lumi.”

Battelle Energy Alliance, contractorul care administrează și operează Laboratorul Național din Idaho, a condus dezvoltarea, evaluarea și achiziția cererii de ofertă sponsorizată de NASA, scrie SciTechDaily.

„Tehnologiile ne conduc spre explorarea Lunii, a lui Marte și a altor planete”

Premiile acordate în faza 1 vor oferi NASA informații critice din partea industriei care pot duce la dezvoltarea în comun a unui sistem complet de energie de fisiune certificat pentru zbor.

De asemenea, tehnologiile de alimentare cu energie de suprafață prin fisiune vor ajuta NASA să maturizeze sistemele de propulsie nucleară care se bazează pe reactoare pentru a genera energie.

Aceste sisteme ar putea fi utilizate pentru misiuni de explorare a spațiului cosmic de mare adâncime.

Proiectul NASA privind energia de suprafață prin fisiune este gestionat de către Centrul de cercetare Glenn din Cleveland al agenției.

„Oceanul furtunilor”. Misiunea Chang’e-5 a găsit dovezi ale existenței unei surse de apă pe Lună