Home » Știință » O nouă imagine de la Telescopul James Webb, dezvăluită „pe furiș” de NASA

O nouă imagine de la Telescopul James Webb, dezvăluită „pe furiș” de NASA

Credit foto: NASA, ESA, CSA și STScI
Publicat: 14.07.2022

NASA a dezvăluit în urmă cu doar câteva zile primele imagini color realizate de Telescopul Spațial James Webb (JWST). Fotografiile sunt cu adevărat uimitoare.

Însă, dacă ai crezut că asta a fost tot, află că cercetătorii au dat publicității „pe furiș” încă o serie de imagini, de data aceasta cu planeta Jupiter.

Imaginile, făcute în timp ce Telescopul James Webb desfășura teste, au fost incluse în raportul întocmit pentru stabilirea faptului că cel mai puternic observator spațial din lume funcționează conform așteptărilor.

Jupiter, fotografiată în toată splendoarea sa de Webb

În imagini se poate vedea planeta Jupiter în toată splendoarea sa, dar și trei dintre sateliții săi naturali: Europa, Thebe și Metis. De asemenea, poate fi văzută și umbra lui Europa, chiar lângă Marea Pată Roșie a lui Jupiter, regiunea învolburată a planetei.

Imaginile au fost făcute cu instrumentul Near-Infrared Camera (NIRCam) al lui Webb și au necesitat două filtre diferite pentru a evidenția lungimile de undă de lumină separate.

Credit foto: NASA, ESA, CSA, B. Holler, J. Stansberry (STScI)

O parte a testului a reprezentat asigurarea faptului că telescopul poate urmări obiecte care se deplasează rapid prin Sistemul Solar. Pentru a-și dovedi capabilitățile, Webb a fotografiat nouă ținte, iar Jupiter a fost cea mai lentă, dar și cea mai spectaculoasă.

Webb funcționează mai bine decât se așteptau oamenii de știință

Testul a arătat, de asemenea, că Telescopul James Webb poate fi folosit pentru a fotografia detalii precum sateliți naturali și inele din jurul planetelor strălucitoare precum Jupiter.

„Observarea unei planete strălucitoare și a sateliților și inelelor sale este dificilă, din cauza luminii împrăștiate care poate afecta instrumentul științific”, arată raportul, potrivit Science Alert.

Toate aceste vești bune înseamnă că Telescopul James Webb va fi util la urmărirea obiectelor din apropiere de Terra, dar și a cometelor. În concluzie, raportul arată că Webb funcționează mai bine decât se așteptau oamenii de știință.

„Rezultatul principal al celor șase luni este că Webb este pe deplin capabil să facă descoperirile pentru care a fost construit. Webb a fost conceput pentru a permite descoperiri fundamentale în înțelegerea noastră cu privire la formarea și evoluția galaxiilor, stelelor, și a sistemelor planetare”, au scris autorii raportului. „Știm acum cu certitudine că va face tocmai asta”, au adăugat cercetătorii.

Ce se vede în primele imagini color de la Telescopul Spațial James Webb? Tot ce trebuie să știi!

Moment istoric! Primele imagini color de la Telescopul Spațial James Webb