Home » Știință » Un supliment inversează semnele distinctive ale îmbătrânirii, arată un studiu

Un supliment inversează semnele distinctive ale îmbătrânirii, arată un studiu

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 06.09.2022

Noi cercetări au descoperit că administrarea de GlyNAC – o combinație de glicină și N-acetilcisteină – alungă câțiva indicatori cheie ai îmbătrânirii și menține oamenii mai sănătoși pe măsură ce îmbătrânesc.

După cum se raportează în Journals of Gerontology Series A, oamenii de știință de la Colegiul de Medicină Baylor au studiat efectul suplimentării cu GlyNAC asupra a 24 de adulți în vârstă și a 12 persoane mai tinere într-un studiu clinic.

După 16 săptămâni, s-a descoperit că administrarea de GlyNAC este asociată cu o serie de beneficii pentru semnele principale ale îmbătrânirii și defectelor asociate vârstei. Acestea au inclus stresul oxidativ, disfuncția mitocondrială, mitofagia, inflamația, rezistența la insulină, disfuncția endotelială, deteriorarea genomică, oboseala celulelor stem și senescența celulară. Între timp, nu s-au observat îmbunătățiri la cei care au primit un produs placebo.

GlyNAC este asociat cu o serie de beneficii

În ceea ce privește stresul oxidativ, acesta descrie procesul prin care organismul suferă daune de la niveluri ridicate de deșeuri toxice, cunoscute sub numele de specii reactive de oxigen sau radicali liberi, ceea ce duce la descompunerea celulelor și deteriorarea ADN-ului, potrivit IFL Science.

Corpul nostru produce un antioxidant natural – glutation – pentru a contracara acest lucru, dar și nivelul acestuia scade pe măsură ce îmbătrânim. Cel mai recent studiu a arătat că suplimentarea cu GlyNAC ajută la remedierea acestei deficiențe de glutation și scade stresul oxidativ la oamenii în vârstă.

GlyNAC a dus la îmbunătățiri ale forței musculare

De asemenea, GlyNAC a părut să aibă un impact real asupra sănătății și bunăstării participanților. Persoanele în vârstă care au primit GlyNAC au înregistrat îmbunătățiri ale forței musculare și capacității crescute de efort, precum și o îmbunătățire semnificativă a vitezei de mers, care este cunoscută a fi legată de șansele crescute de supraviețuire la persoanele în vârstă.

„Cu toate acestea, nu înțelegem pe deplin de ce aceste semne distinctive de îmbătrânire apar în primul rând și, prin urmare, nu au existat soluții dovedite prin studii clinice pe oameni pentru a îmbunătăți sau corecta semnele de îmbătrânire la oamenii în vârstă”, a declarat Rajagopal Sekhar, unul dintre autorii studiului.

Sănătatea precară a inimii prezice îmbătrânirea prematură a creierului

Virusul HIV accelerează îmbătrânirea cu până la cinci ani

ADN-ul unui nou-născut, folosit pentru a-l inculpa pe tatăl său pentru o infracțiune comisă în anii 1990

Legumele bune pentru diabetici. Iată ce recomandă medicii!