Home » Știință » Test de cultură generală. Ce formă are molecula de ADN?

Test de cultură generală. Ce formă are molecula de ADN?

Publicat: 09.09.2022

Structura moleculară a ADN-ului a fost descrisă pentru prima dată în anul 1953, de către Francis Crick și James Watson. Ce formă are molecula de ADN?

Pentru această descoperire extraordinară, Watson, Crick și colegul lor Maurice Wilkins au primit Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină în 1962.

O contribuție crucială care a făcut posibilă această descoperire a fost adusă de Rosalind Franklin, care nu a fost creditată în acel moment. După moartea ei, Crick a spus că contribuția ei a fost critică.

Așadar, ce formă are molecula de ADN?

Ce formă are molecula de ADN și din ce este compusă?

În lucrarea despre descoperire, publicată în revista Nature, cei doi cercetători au numit forma ADN-ului „helix dublu”, se arată pe Scitable by Nature Education.

Helixul dublu descrie aspectul ADN-ului dublu catenar, care este compus din două catene liniare care se opun una față de cealaltă (numite și anti-paralele) și se răsucesc împreună.

Fiecare catenă de ADN din helixul dublu este o moleculă lungă, liniară, formată din unități mai mici numite nucleotide, care formează un lanț.

Zahăr și fosfat

Coloanele chimice ale helixului dublu sunt formate din molecule de zahăr și fosfat care sunt conectate prin legături chimice, cunoscute sub numele de porțiuni zahăr-fosfat.

Cele două catene elicoidale sunt conectate prin interacțiuni între perechi de nucleotide, numite și perechi de baze. Apar două tipuri de perechi de baze: perechile de nucleotide A cu T și perechile de nucleotide C cu G.

Alergiile alimentare pot fi inversate, au descoperit cercetătorii