Home » Știință » Un medicament care ar putea trata pierderea părului, tot mai aproape de realitate

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 19.09.2022

Folosind tehnici de modificare a genelor, o echipă de cercetători a creat un nou tratament pentru pierderea părului, o afecțiune experimentată în grade diferite de două treimi dintre bărbații americani până la vârsta de 35 de ani.

Echipa, asociată cu Universitatea din California și cu o companie de biotehnologie numită Amplifica, consideră că au identificat ce anume stimulează creșterea părului și că pot găsi noi modalități de a opri procesul de pierdere a părului.

Experimentele cu șoareci modificați genetic, așa precum se detaliază într-o nouă lucrare publicată în revista Developmental Cell, au fost promițătoare.

Rezultatele pe șoareci sunt promițătoare

Rezultatul? Șoarecilor le-a crescut rapid părul, într-un prim pas promițător către un tratament potențial inovator pentru o afecțiune incredibil de comună, mai ales având în vedere că opțiunile de tratament actuale, cum ar fi transplantul de păr și medicamentele pentru creșterea părului, sunt invazive și costisitoare.

Folosind secvențierea ARN, echipa a descoperit că o moleculă numită SCUBE3, care pare să afecteze creșterea părului, poate fi modificată pentru a opri și chiar inversa pierderea acestuia. Într-o întorsătură deosebit de promițătoare, tehnica a funcționat chiar și la șoarecii cărora li s-au grefat foliculi de păr umani pe piele.

Este mult de lucru înainte ca tratamentul să poată fi utilizat asupra oamenilor, dar profesorul UCLA și directorul științific al Amplifica, Maksim Plikus, nu are probleme în a-și imagina un viitor în care SCUBE3 este un tratament simplu.

Molecula ar fi pur și simplu injectată în scalp la mai puțin de un milimetru în piele, procedură care ar dura mai puțin de 20 de minute, potrivit lui Plikus, citat de Futurism.

Nu toți pacienții ar putea beneficia de acest tratament

Sistemul are, însă, un defect major: ce se întâmplă dacă pacienții nu au foliculi de păr din naștere? În acest caz, ei vor rămâne doar cu opțiunea de a avea noi foliculi transplantați.

În ciuda acestei limitări, oamenii de știință investighează noi modalități de a aborda o problemă cu care se confruntă majoritatea populației masculine, dar și o mare parte a populației feminine, cu opțiuni care sunt mult mai puțin invazive și potențial mult mai ieftine.

Medicii spun că o pastilă ieftină poate stopa pierderea părului