Home » Știință » Cercetătorii au folosit cu succes microboți pentru a vindeca pneumonia din plămânii șoarecilor

Publicat: 02.10.2022

Pneumonia este o afecțiune groaznică și poate fi chiar mortală. Acum, un nou studiu efectuat pe șoareci ar putea sugera o nouă metodă de tratament, anume microboții.

Conform noului studiu publicat în jurnalul Nature Materials, nanoinginerii de la Universitatea din California-Davis, SUA au dezvoltat oficial mici roboți care pot „înota” prin plămânii unui șoarece pentru a livra medicamente care vindecă pneumonia. Deși tehnologia nu a fost testată încă pe oameni, speranța este ca într-o bună zi să fie aplicată și pe pacienți umani.

Procesul creării roboților, așa cum este explicat în studiu, este de-a dreptul fascinant. Aceștia sunt construiți cu celule de alge umplute cu antibiotice, alese pentru abilitatea lor de a se mișcă prin plămâni. Aceste celule de alge sunt apoi acoperite cu nanoparticule care sunt învelite cu zeci de sfere biodegradabile create din membrane de neutrofile, un tip de celule albe sanguine. Imediat ce roboții și-au îndeplinit misiunea, aceștia se degradează în mod natural și sigur în corp.

Rezultatele studiului pe șoareci au fost șocante

Pentru a demonstra eficiența roboților din alge, oamenii de știință i-au testat pe șoareci infectați cu Pseudomonas aeruginosa, o infecție bacteriană gravă și adesea mortală care, în cazul oamenilor, cauzează tipul de pneumonie ce duce deseori la internări în spital, conectarea la aparate de susținere a vieții sau chiar moarte. Un grup de control de rozătoare a fost netratat, iar restul a primit „o porție” de roboți printr-un tub direct în plămâni.

Rezultatele au fost șocante. Toți șoarecii netratați au murit, în timp ce rozătoarele care au primit microboții au supraviețuit timp de 30 de zile, astfel reușind o recuperare de 100%.

„Micro-roboții ar putea să îmbunătățească penetrarea antibiotică”

Microboții s-au dovedit, de asemenea, a fi mai eficienți decât mijloacele intravenoase, potrivit Futurism.

Pentru a obține aceeași eficiență antibiotică prin terapie intravenoasă, au spus oamenii de știință, ar trebui ca dozajul să fie crescut cu 3.000%.

„Cu o injecție intravenoasă, uneori o fracțiune foarte mică de antibiotice va ajunge în plămâni. Tocmai de aceea, multe tratamente antibiotice curente pentru pneumonie nu funcționează așa cum trebuie, astfel ducând la rate de mortalitate crescute în cei mai bolnavi pacienți. Având în vedere datele obținute pe șoareci, vedem că micro-roboții ar putea să îmbunătățească penetrarea antibiotică pentru a ucide patogenii bacterieni și pentru a salva mai multe vieți omenești”, a explicat Victor Nizet, unul dintre autorii studiului.

O nouă lege a naturii! Șoarecii cresc mai mari pe partea mai ploioasă a munților