Home » Știință » Cele mai precise măsurători cu Universul de până acum arată că ceva ciudat se întâmplă

Publicat: 22.10.2022

Cercetătorii au ajuns la concluzia că Universul se extinde la o rată cu totul diferită față de ceea ce se credea până acum, aceasta fiind o descoperire fără precedent care ar putea pune sub semnul întrebării înțelegerea noastră actuală despre cosmos.

În cadrul unui nou studiu publicat în The Astrophysics Journal, o echipă internațională de cercetători a studiat lumina emisă de la 1.550 de supernove diferite, unele în apropiere de Calea Lactee și altele aflate în cele mai îndepărtate colțuri ale Universului, la milioane de ani-lumină depărtare, pentru a analiza compoziția și rata de expansiunea a Universului.

Astfel, analizele echipei, denumite Pantheon+, includ cele mai precise măsurători făcute vreodată cu Universul.

Universul este alcătuit din două-treimi energie întunecată și o treime materie

„Cu aceste rezultate de la  Pantheon+, noi am putut să impunem limite precise asupra dinamicii și istoriei Universului până la data actuală”, a spus Dillon Brout, unul dintre autorii studiului și cercetător la Centrul Harvard pentru Astrofizică.

În mod interesant, descoperirile lor confirmă unele teorii existente cu privire la materia întunecată, o substanță misterioasă și abundență pe care oamenii de știință nu au reușit încă să o observe în mod direct, dar și cu privire la energia întunecată, o formă ipotetică de energie care se comportă precum opusul gravitației.

Cercetările lor teoretizează că întregul Univers este alcătuit din două-treimi energie întunecată și o treime materie, cea din urmă fiind alcătuită aproape în totalitate din materie întunecată.

Care ar fi, de fapt, rata de expansiune a Universului?

Am revizuit datele și putem spune acum cu certitudine că Universul a evoluat de-a lungul eonilor și că cele mai bune teorii actuale pentru materia întunecată și energia întunecată sunt menținute”, a adăugat Brout.

Însă, studiul nu a reușit să remedieze una dintre cele mai mari discrepanțe din domeniul astronomiei, anume tensiunea Hubble, sau aparenta nepotrivire dintre estimările anterioare măsurate la nivel local cu rata de expansiune a Universului și măsurătorile derivate din radiația cosmică de fond, rămășițele electromagnetice ale celor mai timpurii stadii ale Universului.

Noua cercetare sugerează că Universul se extinde cu aproximativ 257.000 de kilometri pe oră, în timp ce măsurătorile anterioare care iau în considerare radiația cosmică de fond au concluzionat că se extinde mult mai încet de atât.

„Ceva nu este în regulă cu înțelegerea noastră a Universului”

Deși Pantheon+ ar fi confirmat discrepanța, rezultatele nu au oferit și răspunsuri concrete, arată Futurism.

„Am crezut că ar fi posibil să găsim indicii pentru o soluție nouă la aceste probleme din bazele noastre de date. În schimb am descoperit că datele noastre exclude multe dintre opțiuni și că discrepanțe profunde persistă mai puternic ca niciodată”, a mai explicat Brout.

„Fără îndoială, asta indică faptul că ceva nu este în regulă cu înțelegerea noastră a Universului”, a subliniat cercetătorul.

În mod clar, cercetările Pantheon+ au scos la iveală multe necunoscute. Însă, asta este, de fapt, frumusețea procesului științific. Studiul făcut de Brout și echipa sa ar putea pune bazele pentru noi descoperiri în viitor.

Universul a fost recreat în Minecraft. Cât a durat totul?

Astronomii au descoperit urmele primelor stele din Univers

Telescopul Webb a fotografiat o galaxie care conține cele mai vechi stele din Univers

Test de cultură generală. Care este cel mai rece loc din Univers?