Home » Știință » Expresiile feței sunt interpretate foarte diferit în funcție de persoana care privește

Publicat: 04.11.2022

Cercetătorii au folosit un algoritm pentru a le permite oamenilor să perfecționeze felul în care credeau ei că ar trebui să arate expresia facială a unei anumite emoții. Rezultatele arată diferențe individuale profunde, sugerând că expresiile faciale pot însemna lucruri diferite pentru oameni diferiți.

Anterior, cercetările privind interpretarea expresiilor emoționale au fost limitate, deoarece instrumentele experimentale care reprezintă expresiile faciale au fost prea simpliste.

Într-o lucrare publicată în jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences, cercetătorii au îmbunătățit instrumentele disponibile folosind avataruri 3D.

Ei le-au aplicat avatarurilor algoritmi genetici, astfel încât utilizatorii să poată rafina progresiv expresiile faciale ale acestora până când au crezut că expresia reflectă felul cum credeau ei că ar trebui să arate o anumită emoție.

Expresiile faciale nu sunt văzute la fel de toți oamenii

Un total de 336 de persoane au folosit apoi avatarurile pentru a genera expresii faciale care să reprezinte fericirea, frica, tristețea și furia.

Cercetătorii au descoperit că expresiile generate de oameni au variat substanțial, sugerând că oamenii asociază expresii faciale diferite cu aceeași stare emoțională.

Cercetătorii au folosit apoi și un test standard de recunoaștere a emoțiilor asupra persoanelor care au generat expresiile pe avataruri. Cercetătorii au descoperit că diferențele de performanță ale oamenilor au fost explicate de cât de mult se potriveau expresiile standard de testare cu expresia creată de ei cu avatarul, notează Medical Xpress.

Metodele standard de studiu al emoțiilor ar putea fi afectate de stereotipuri

„Studiul nostru demonstrează că nu putem presupune că există o înțelegere comună a emoțiilor reflectate de diferite expresii faciale”, a declarat Isabelle Mareschal, coautoare a studiului și profesor în Cogniție vizuală la Universitatea Queen Mary din Londra, Anglia.

„Se pare că răspunsurile individuale ale oamenilor la diferite expresii faciale au mai mult de-a face cu înțelegerea lor unică a expresiei faciale, mai degrabă decât cu modul în care procesează și răspund la emoții. Acest lucru ar putea avea consecințe importante pentru înțelegerea clinică a anumitor condiții, în care oamenii par să aibă răspunsuri atipice la o expresie facială”, a mai spus ea.

Cercetătorii recomandă ca cercetările viitoare privind procesarea emoțiilor să se îndepărteze de la utilizarea metodelor și stimulilor care corespund stereotipurilor și să favorizeze abordări care țin cont de mai multă diversitate și bogăție de exprimare.

Un medic a îndepărtat 23 de lentile de contact dintr-un singur ochi! Cum s-a ajuns în această situație?

Aerul poluat înclină balanța în cazul obezității la femei! Ce rol joacă expunerea la poluare?

Cum a ajuns un bărbat să fie alergic la propriile orgasme? Este rar, dar posibil!

Cum ne influențează genetica greutatea corporală?