Home » Știință » Test de cultură generală. Care este cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar?

Publicat: 11.11.2022

Pământul are exact temperatura potrivită pentru ca toate formele de viață pe care le știm să poată exista. Însă nu se poate spune același lucru despre nicio altă planetă. V-ați întrebat vreodată care este cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar?

Cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar are, în medie, o temperatură maximă la suprafață de aproximativ 462°C. Numele acestei planete este Venus.

Mercur este mai aproape de Soare decât Venus, așa că ați putea crede că ar fi mai cald. Ar fi, cu excepția faptului că Mercur nu are atmosferă, așa că nu reține bine căldura. Venus, cu atmosfera sa foarte groasă constând în mare parte din CO2, are un efect de seră puternic. Asta înseamnă că reține căldura foarte bine.

Mai departe, în galaxia Calea Lactee, vedem multe planete orbitând de aproape de stelele lor părinte. Aceste planete sunt în general fierbinți, dar este greu să le măsurăm temperatura exactă. Nu avem de unde să știm cât de fierbinte este cea mai fierbinte planetă din galaxie sau din Univers, scrie Space Center.

Cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar și temperaturile altor planete

Pe Pământ, avem o mulțime de termometre și sateliți care pot măsura temperatura. În medie, temperatura Pământului este de 14-16°C, dar poate ajunge până la 56,7°C (cea mai mare temperatură înregistrată vreodată în Valea Morții, SUA) și până la -89,3°C (cea mai scăzută temperatură înregistrată în Antarctica).

Temperatura variază atât de mult din cauza diferenței de anotimpuri pe care le experimentăm pe Pământ. Obținem anotimpuri din cauza orbitei eliptice a Pământului în jurul Soarelui și a înclinării Pământului. Avem, de asemenea, o atmosferă care reține căldura pe care o primim de la Soare.

Pe alte planete nu avem atâtea instrumente și termometre pentru a măsura temperatura, așa că estimăm care credem că ar fi temperatura. Trebuie să luăm în considerare o mulțime de factori, inclusiv distanța față de Soare, precum și dacă planeta are sau nu atmosferă. Am trimis nave spațiale pe majoritatea planetelor pentru a face unele măsurători, dar nu înțelegem pe deplin cum variază temperatura pe toate aceste planete, spune University College London.

Temperaturile de pe Mercur și Venus

Prima planetă de la Soare, Mercur, experimentează diferențe extreme de temperatură atunci când trece de la zi la noapte. În timpul zilei, planeta este extrem de aproape de Soare și poate ajunge până la 430°C. Cu toate acestea, Mercur nu are atmosferă, așa că atunci când se rotește spre noapte, această căldură se pierde în spațiu, deoarece nu există atmosferă care să rețină căldura. Asta înseamnă că temperatura poate scădea până la -180°C.

Urmează Venus, care are o atmosferă foarte groasă, formată dintr-o mulțime de gaze care îi dau nori galbeni. Are un efect de seră puternic, similar cu cel pe care îl experimentăm pe Pământ. Din acest motiv, Venus este cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar. Suprafața lui Venus are aproximativ 465°C.

Dacă Venus este cea mai fierbinte planetă din Sistemul Solar, care este cea mai rece?

A patra planetă de la Soare, după Pământ, este Marte. Am trimis o mulțime de sateliți și rovere pe Marte, astfel încât să înțelegem mai bine temperatura de la suprafață și cum se schimbă vremea pe parcursul unui an marțian. În medie, temperatura pe Marte este de -63°C, dar poate ajunge până la 30°C și poate coborî până la -140°C.

Urmează giganții de gheață Jupiter și Saturn. Pentru aceste două planete, nu știm temperatura de la suprafață, deoarece nu au suprafață (fiind făcute din gaz). În schimb, estimăm temperatura la diferite niveluri de presiune în gaze. Pentru Jupiter, credem că temperatura este de aproximativ -108°C. Saturn este mai departe de Soare și, prin urmare, este mai rece, la aproximativ -138°C.

În cele din urmă, giganții de gheață Uranus și Neptun. Aceste planete sunt cele mai îndepărtate de Soare și știm cel mai puțin despre ele, deoarece o singură misiune a depășit aceste planete (misiunea Voyager). Putem doar estima temperaturile de acolo, deoarece nu avem date actualizate de la Uranus și Neptun, dar credem că temperatura medie a lui Uranus este de -195°C și a lui Neptun este de -201°C.

Informații generale despre temperaturile planetelor

Temperatura planetelor scade pe măsură ce te îndepărtezi de Soare. Dar nu este întotdeauna așa. Trebuie luați în considerare factori importanți, cum ar fi anotimpurile planetei, înclinarea și dacă are atmosferă.

Pentru a înțelege pe deplin modul în care temperatura variază de la o planetă la alta, trebuie să trimitem mai multe nave spațiale pe planete pentru a le monitoriza temperatura.

Centrifuga care lansează sateliți, testată de NASA

NASA va trimite o aeronavă pe Titan în 2027. Iată unde va ateriza!

Australia vrea să cultive propriile plante pe Lună până în 2025

Secretele unei perechi de galaxii, dezvăluite de Telescoapele Webb și Hubble

5 construcții impresionante pe care merită să le vezi măcar o dată in viață
Substanțele toxice din microplastice pot fi absorbite prin piele, arată un studiu
Sonda Voyager 1 comunică în sfârșit cu Pământul după luni bune de mesaje fără sens
Test de cultură generală. Cât de veche este specia Homo sapiens?