Home » Știință » Test de cultură generală. Cum se numește stratul exterior al pielii?

Test de cultură generală. Cum se numește stratul exterior al pielii?

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 12.12.2022

Epiderma este stratul cel mai exterior al pielii de pe corp. Acesta ne protejează corpul de vătămări, ne menține corpul hidratat, produce celule noi de piele și conține melanină, care determină culoarea pielii.

Pielea are trei straturi principale, iar epiderma este stratul cel mai exterior din corp. Celelalte două straturi ale pielii sunt derma și hipoderma.

Epiderma este cel mai subțire strat al pielii, dar este responsabilă pentru protejarea de lumea exterioară și este compusă din cinci straturi proprii.

Care este diferența dintre epidermă și dermă?

Epiderma și derma sunt cele două straturi superioare ale pielii din corp. Epiderma este stratul superior, iar derma este stratul de mijloc. Dermul există între epidermă și hipodermă.

În timp ce epiderma este cel mai subțire strat de piele, derma este cel mai gros strat de piele. Dermul conține colagen și elastină, care contribuie la faptul că este atât de gros și susține structura generală a pielii.

Toate țesuturile conjunctive, terminațiile nervoase, glandele sudoripare, glandele uleioase și foliculii de păr există în dermă, precum și în hipodermă.

Care sunt funcțiile epidermei?

Fiecare strat al pielii lucrează împreună pentru a ne menține corpul în siguranță, inclusiv sistemul scheletic, organele, mușchii și țesuturile.

Epiderma are multe funcții suplimentare, printre care hidratarea. Stratul cel mai exterior al epidermei reține apa și ne menține pielea hidratată și sănătoasă.

Producerea de celule noi ale pielii. Noile celule ale pielii se dezvoltă în stratul inferior al epidermei și urcă prin celelalte straturi pe măsură ce îmbătrânesc.

Ele ajung la stratul cel mai exterior al epidermei după aproximativ o lună, unde celulele pielii se elimină din corp pe măsură ce se dezvoltă celule noi în stratul inferior.

Epiderma acționează și ca o armură pentru a vă proteja corpul de vătămări, inclusiv de radiațiile ultraviolete (UV), agenții patogeni (bacterii, viruși, ciuperci și paraziți) și substanțele chimice.

Cum ajută epiderma alte organe?

Împreună cu celelalte straturi de piele, epiderma protejează sistemul scheletic, organele, mușchii și țesuturile de vătămări, scrie Cleveland Clinic.

Așadar, epiderma este stratul superior al pielii și este ceea ce vedeți sau simțiți atunci când priviți sau atingeți o altă persoană.

Particulele de tutun împrăștiate, care se depun pe suprafețe, ar putea cauza boli de piele

Soarele și pielea umană nu au avut mereu o relație complicată. Ce s-a schimbat în urmă cu 10.000 de ani?

Tehnologia din astronomie, folosită împotriva cancerului de piele