Home » Știință » Test de cultură generală. De ce orbitează toate planetele în jurul Soarelui?

Test de cultură generală. De ce orbitează toate planetele în jurul Soarelui?

Publicat: 02.01.2023

Motivul de bază pentru care planetele se învârt în jurul Soarelui sau orbitează în jurul acestuia este legat de gravitația Soarelui, care le menține pe orbitele lor.

La fel cum Luna orbitează în jurul Pământului din cauza atracției gravitaționale a Pământului, Terra orbitează în jurul Soarelui din cauza atracției gravitaționale a Soarelui.

Atunci, de ce se deplasează pe o orbită eliptică în jurul Soarelui, în loc să fie atras până la capăt?

Acest lucru se întâmplă deoarece Pământul are o viteză în direcția perpendiculară la forța de atracție a Soarelui. Dacă Soarele nu ar exista, Pământul s-ar deplasa în linie dreaptă.

Dar gravitația Soarelui îi modifică cursul, făcându-l să se deplaseze în jurul Soarelui, într-o formă foarte apropiată de un cerc.

Gravitația Soarelui menține planetele pe orbitele lor

Pentru a fi mai ușor de vizualizat, imaginați-vă că Superman se află pe Muntele Everest și ține în mână o minge de fotbal.

O aruncă cât de tare poate, iar în cele din urmă aceasta va cădea și va atinge solul. Dar pentru că a aruncat-o atât de tare, mingea trece de orizont înainte de a cădea.

Și pentru că Pământul este curbat, mingea continuă să se deplaseze, „căzând” în mod constant, dar fără să atingă solul, deoarece planeta noastră se curbează înainte ca mingea să cadă, scrie Curious Astro.

În cele din urmă, mingea de fotbal se va întoarce și îl va lovi pe Superman, ceea ce, bineînțeles, nu-l va răni deloc, pentru că este Superman.

Cum și-a căpătat Pământul viteza de rotație?

Acesta este modul în care funcționează orbitele, dar obiectele precum navele spațiale și lunile sunt mult mai departe de Pământ decât mingea de fotbal pe care a aruncat-o Superman.

Aceeași situație poate fi aplicată Pământului care orbitează în jurul Soarelui

Următoarea întrebare, atunci, este cum a căpătat Pământul acea viteză, din moment ce în viața reală nu există un Superman care să-l arunce.

Pentru asta, trebuie să ne întoarcem cu mult în urmă, la momentul formării Sistemului Solar.

Marte este mai activă decât se credea. Ce dezvăluie interiorul planetei?

Oamenii de știință sunt la un pas de a rezolva misterele exoplanetelor