Home » Știință » China vrea să lanseze o misiune de apărare planetară la fel ca NASA

China vrea să lanseze o misiune de apărare planetară la fel ca NASA

Publicat: 17.04.2023

China a anunțat că va lansa o misiune de apărare planetară către un asteroid mic, apropiat de Pământ, numit 2019 VL5. Chen Qi, de la Laboratorul de Explorare a Spațiului Cosmic din China, a anunțat ținta misiunii în timpul unei prezentări la cea de-a VIII-a Conferință de Apărare Planetară IAA din Viena, Austria, care a avut loc în luna aprilie.

Dacă totul decurge conform planului, misiunea va reprezenta cel de-al doilea test de apărare planetară din lume care se va ciocni de un asteroid mic, după misiunea DART a NASA de anul trecut.

Misiunea de apărare planetară a Chinei va avea drept țintă 2019 VL5, un asteroid mic, cu un diametru de aproximativ 33 de metri, care orbitează în jurul Soarelui aproximativ o dată la 365 de zile, ceea ce înseamnă că se apropie des de Pământ.

Misiunea de apărare planetară a Chinei va include o navă spațială de impact

Deși este clasificat de NASA ca fiind un asteroid din apropierea Pământului („near Earth object” sau NEA), 2019 VL5 nu este considerat o rocă spațială potențial periculoasă, deoarece simulările arată că nu va avea impact cu Pământul în viitorul apropiat, conform Interesting Engineering.

Misiunea de apărare planetară a Chinei către 2019 VL5 este programată să fie lansată în 2025 la bordul unei rachete Long March 3D. La fel ca misiunea DART de la NASA, misiunea de apărare planetară a Chinei va include o navă spațială de impact, care se va ciocni cu 2019 VL5 pentru a-i modifica traiectoria.

Într-un reportaj difuzat de mass-media de stat chineză CCTV, Wu Weiren, proiectant-șef al programului de explorare lunară al Chinei, a explicat că fiecare navă spațială va urma o traiectorie separată. Observatorul va ajunge mai întâi la 2019 VL5 pentru a analiza roca spațială și a-i studia topografia. Între timp, impactorul va ajunge puțin mai târziu și se va ciocni cu asteroidul.

China vrea să schimbe traiectoria unui asteroid

Administrația Națională Spațială Chineză (CNSA) speră să modifice traiectoria lui 2019 VL5 cu trei până la cinci centimetri. Pe parcursul a trei luni, acest lucru ar modifica traiectoria asteroidului cu 1.000 de kilometri.

După coliziune, nava spațială de observare se va întoarce pentru observații ulterioare. Telescopul spațial chinezesc Xuntian va face, probabil, de asemenea, observații asupra asteroidului după impact.

CNSA a anunțat prima dată misiunea în 2022, alături de planurile de dezvoltare a unui sistem de apărare planetară care să includă un sistem de alarmă timpurie pentru asteroizii potențial periculoși care se îndreaptă spre Pământ.

Oamenii de știință au descoperit ARN și vitamina B3 în praful asteroidului Ryugu

China va lansa o mega-constelație de sateliți pe orbita joasă a Pământului

INTERVIU EXCLUSIV – DESCOPERĂ.ro a vorbit cu NASA despre DART, misiunea de apărare planetară

NASA, surprinsă de efectele misiunii DART. „Impactul cu Dimorphos a fost doar începutul!”