Home » Știință » Pământul primește un mesaj de la o civilizație extraterestră în ziua de miercuri, 24 mai 2023

Publicat: 23.05.2023

O nouă inițiativă anunțată în colaborare cu SETI încearcă să afle ce ar face oamenii dacă ar primi vreodată o transmisiune extraterestră din spațiu.

Intitulat „Un semn în spațiu” (A Sign in Space), proiectul implică un grup interdisciplinar de experți astfel încât să găsească un mod de a decodifica și înțelege un astfel de mesaj de la extratereștri, dacă vom primi vreodată unul.

Astfel, sonda ExoMars Trace Gas Orbiter (TGO) de la Agenția Spațială Europeană (ESA), care orbitează planeta Marte, va trimite un mesaj codificat pe Pământ în ziua de miercuri, 24 mai 2023. Transmisiunea va fi o simulare a momentului în care omenirea ar putea primi un semnal de la o civilizație extraterestră inteligentă.

Trei observatoare din lume vor primi un mesaj de la extratereștri

Trei observatoare astronomice din toată lumea vor primi mesajul codificat: Allen Telescope Array (ATA) de la Institutul SETI, Green Bank Telescope (GBT) la Observatorul Green Bank (GBO) și Stația Radio-Astronomică Medicina de la Institutul Italian Național pentru Astrofizică (INAF), potrivit InterestingEngineering.

Detalii despre semnalul codificat nu au fost făcute publice deocamdată, astfel că publicul va putea să ajute la decodificarea și interpretarea mesajului.

„De-a lungul istoriei, omenirea a căutat să înțeleagă fenomene”, a spus Daniela dePaulis, artistul din spatele proiectului A Sign in Space. „Un astfel de mesaj de la o civilizație extraterestră ar fi o experiență profund transformatoare pentru specia umană. A Sign in Space oferă omenirii oportunitatea fără precedent de a se pregăti pentru acest scenariu prin colaborare internațională”, a adăugat dePaulis.

Transmisiunea este programată pentru ora 22:00 (ora României)

Transmisiunea de la ESA ExoMars Orbiter este programată pentru ora 22:00 (ora României) și va ajunge pe Pământ 16 minute mai târziu.

Pentru a ține publicul la curent, Institutul SETI va organiza un eveniment în direct pe canalele de social media, acolo unde echipe formate din ingineri, oameni de știință și artiști vor răspunde la întrebări. Transmisiunea SETI poate fi urmărită AICI!

„Comunicarea cu extratereștrii va necesita un bagaj considerabil de cunoștințe”

„Experimentul este o șansă pentru ca lumea să afle cum funcționează comunitatea SETI și cum cooperează pentru a primi, procesa, analiza și înțelege un potențial semnal extraterestru”, a declarat dr. Wael Farah. „Dincolo de astronomie, comunicarea cu extratereștrii va necesita un bagaj considerabil de cunoștințe. Prin intermediul proiectului A Sign in Space, sperăm să face primii pași înspre reunirea comunității astfel încât să acceptăm această provocare”, a adăugat Farah.

Persoanele care decodifică și interpretează mesajul pot împărtăși detaliile pe serverul A Sign in Space Discord. De asemenea, cei interesați pot trimite mesaje pe pagina oficială a proiectului A Sign in Space.

Extratereștrii ar putea cartografia Pământul cu ajutorul semnalelor de la turnurile de telefonie mobilă

„Oamenii stelelor” sau starseeds. Sunt aceștia extratereștri care trăiesc pe Pământ?

Cine decide ce facem dacă extratereștrii contactează omenirea?

Ar putea extratereștrii să-și dea seama că Pământul este locuit? Un nou studiu a încercat să afle tocmai asta