Home » Știință » Peștele creat în laborator, viitorul fructelor de mare?

Peștele creat în laborator, viitorul fructelor de mare?

Publicat: 22.06.2023

Pe măsură ce resursele de pe suprafața pământului scad, iar modificările climatice sunt tot mai amenințătoare, mințile luminate încearcă să găsească soluții atât pentru mediu, cât și pentru omenire.

După ani întregi de cercetare și experimente, dar și milioane de dolari investite, o companie speră că a găsit unul dintre răspunsuri. Finless Foods (n.red. „Mâncăruri fără aripioare”), cu sediul în San Francisco, SUA, poate acum prezenta unui grup restrâns rezultatul mult visat: pește creat în laborator.

În acest mod, cercetătorii din companie speră să contribuie la formarea unui viitor al fructelor de mare bazate pe sustenabilitate.

Cum arată viitorul sustenabil al fructelor de mare

Compania se află acum în ultimele etape, înainte de a transmite prototipul spre aprobare către FDA (US Food and Drug Administration). Estimarea conducerii este aceea că aprobarea ar veni în anul 2024.

Creat dintr-un amestec format din 51% celule crescute în laborator și din 49% materie pe bază de plante care conferă aspect, culoare, textură și miros specific peștelui, rezultatul este un produs nutritiv similar cu peștele din mare, care poate fi adăugat cu succes în sushi.

În ciuda reacțiilor conservatoare, cererea de astfel de delicatese care se topesc în gură crește tot mai mult. Vestea nu poate fi decât una îmbucurătoare, deoarece populația multor specii de pește (cum ar fi tonul bluefin) este în scădere, notează The Guardian.

Celule hrănite în laborator cu substanțe nutritive

„Atingem capacitatea de transport. Dar este o provocare forțarea celulelor să se comporte așa cum vrem și amestecul foarte ieftin”, a spus Brian Wyewas, co-fondator și directorul de inovații al companiei.

Odată ce celulele au fost hrănite cu un amestec de substanțe nutritive, echipa de cercetători a reușit să le facă să crească și să se dezvolte așa cum ar face un pește, dar a reușit, în egală măsură, și să le transforme în mușchi și în grăsime.

Având în vedere aceste realizări, echipa Finless speră că, în viitor, va oferi populației un meniu produs în totalitate din culturile de laborator, iar consumatorii se vor putea bucura de pește fără pește.

„Virusul HIV, creat în laborator”, știrea falsă creată de URSS care refuză să dispară