Home » Știință » Șoarecii transparenți ar putea revoluționa terapia anti-cancer

Șoarecii transparenți ar putea revoluționa terapia anti-cancer

Foto: Hongcheng Mai et al., Nature Biotechnology, 2023
Publicat: 14.07.2023

Cercetătorii au creat o nouă metodă de scanare ce face șoarecii transparenți după moarte, permițând o vizualizare cu detalii fără precedent a organelor și țesuturilor interne.

Metoda folosește markeri fluorescenți și scanare pentru a crea o imagine cu adevărat bizară și ar putea fi folosită pentru a îmbunătăți semnificativ dezvoltarea medicamentelor împotriva cancerului.

Modelele de șoareci sunt o parte controversată, dar integrantă a modului în care descoperim medicamente. Crearea unei molecule care distruge cancerul, de exemplu, este mai ușoară într-un vas Petri, dar plasată într-un om ar putea fie să nu facă nimic, fie să facă mult prea mult și să provoace vătămări grave.

Prin urmare, oamenii de știință folosesc modele animale pentru a testa medicamentele înainte ca acestea să ajungă la testele pe oameni, iar acesta este adesea punctul în care medicamentele periculoase sunt scoase din dezvoltare, scrie IFLScience.

De ce au fost creați șoarecii transparenți?

Deși există tehnici moderne care reduc dependența de modele animale, acestea încă sunt cea mai comună metodă de dezvoltare a medicamentelor, iar îmbunătățirea modului în care funcționează aceste modele este crucială pentru a face descoperirea medicamentelor mai eficientă.

Acum, o echipă de oameni de știință de la Helmholtz München, Spitalul Universitar LMU și Ludwig-Maximilians Universität München (LMU), toate din Germania, a anunțat dezvoltarea wildDISCO, noua tehnică inovatoare de scanare care speră să facă modelele de șoarece și mai utile.

Metodele actuale de utilizare a modelelor de șoarece implică șoareci modificați genetic (care durează mult pentru a fi creați) sau markeri care călătoresc la un loc de interes pentru a se uita în interiorul corpului lor, dar sunt departe de a fi perfecți.

WildDISCO este o abordare nouă, care utilizează tehnologiile existente, dar într-un mod complet diferit. În primul rând, oamenii de știință folosesc un cocktail de substanțe chimice pentru a îndepărta grăsimea și pigmentul din țesuturile de șoarece, făcându-le să arate ca un pahar biologic.

În continuare, echipa inundă corpul cu anticorpi standard care au o etichetă fluorescentă, care sunt captați de scanere și „asamblați” într-o hartă tridimensională. Procedând astfel, cercetătorii pot crea o imagine a corpului cu o rezoluție incredibilă, care poate avea un impact răsunător asupra modului în care diagnosticăm și tratăm cancerul.

De ce a fost nevoie de o astfel de metodă?

Tehnologiile actuale de imagistică a cancerului (RMN și PET) sunt bune la detectarea tumorilor mari, dar atunci când există tumori mult mai mici, acestea pot trece adesea neobservate. Se crede că acesta este motivul pentru care cancerul are șanse atât de mari de recidivă: aglomerările mari de celule canceroase sunt îndepărtate, dar mai rămân pungi mai mici care așteaptă să se dezvolte din nou. Este ca și cum ai încerca să îndepărtezi o buruiană tăind frunzele, dar lăsând rădăcinile.

Cu șoarecii transparenți, cercetătorii speră să pună capăt acestui lucru, deoarece rezoluția incredibilă ar putea identifica grupări mici de celule canceroase care de obicei nu ar fi observate, permițându-le oamenilor de știință să îmbunătățească specificitatea medicamentelor și să înțeleagă cum se răspândește cancerul.

Deocamdată, totuși, tehnologia este utilizabilă doar pe șoarecii morți, așa că s-ar putea să nu aibă încă un impact răsunător asupra oamenilor. Cu toate acestea, ajută deja la realizarea de hărți detaliate ale sistemelor corpului șoarecelui, iar cercetătorii speră că tehnologia poate fi îmbunătățită pentru a dezvolta și mai mult tehnicile de scanare.

Cercetarea este publicată în Nature Biotechnology.

A fost identificată o nouă formă de depresie. Câți oameni ar putea fi afectați?

Poate fi relația cu un chatbot considerată infidelitate într-o căsnicie?

Care este numărul maxim de părinți biologici pe care îl poate avea un organism?

Cafeaua de dimineață ar putea fi doar un placebo