Home » Știință » Test de cultură generală. Câte grade are Soarele?

Test de cultură generală. Câte grade are Soarele?

Publicat: 16.10.2023

Cu toții îl vedem în fiecare zi, dar câți știm câte grade are Soarele, de fapt? Iată un răspuns detaliat!

Câte grade are Soarele? Cea mai fierbinte parte a Soarelui este nucleul său, unde reacțiile de fuziune nucleară creează temperaturi de până la 15 milioane de grade Celsius, potrivit NASA.

Acolo, la 500.000 de kilometri sub suprafață, presiunea imensă fuzionează moleculele de hidrogen la un loc pentru a face heliu, eliberând energie sub formă de căldură și lumină.

Această căldură radiază din nucleu prin cei 700.000 km de rază a Soarelui, explică BBC SkyAtNight Magazine.

Câte grade Celsius are Soarele?

Regiunea care înconjoară nucleul, numită zonă radiativă, își primește căldura din nucleu și are aproximativ 7 milioane ºC în cel mai apropiat punct de centru și aproximativ 2 milioane grade Celsius în punctul său cel mai exterior.

În jurul zonei radiative se află zona de convecție, care pierde rapid căldură pe măsură ce este transportată de la miez la suprafața Soarelui. Temperatura scade în această regiune de la 2 milioane grade Celsius până la doar 5.800 grade Celsius la suprafața Soarelui.

Numită fotosferă, suprafața este partea de Soare pe care o vedem de pe Pământ și este de fapt cea mai rece regiune, relativ vorbind.

Interesant este că atmosfera din jurul Soarelui, numită coroană, este mai fierbinte decât suprafața sa. Oamenii de știință încă nu știu de ce coroana poate atinge temperaturi de 1 milion de grade Celsius, deși ipoteza principală este că energia călătorește prin câmpul magnetic al Soarelui în atmosferă unde produce o „explozie” de căldură.

Ne apropiem din ce în ce mai mult de a răspunde la această întrebare, printre altele, datorită sondei Parker Solar Probe a NASA care trece prin coroană.

Care este cea mai fierbinte stea?

Soarele nu este nicidecum cea mai fierbinte stea. Această distincție îi revine stelei WR 102, care se găsește în constelația Săgetător și are o temperatură la suprafață de peste 200.000 grade Celsius.

Cea mai strălucitoare dintre stele de pe cerul nostru de noapte, Sirius, are o temperatură la suprafață de 9.600 grade Celsius, în timp ce Alpha Centauri A, cea mai apropiată stea pitică galbenă față de Pământului are 5.500 °C la suprafață.

Momentul unui impact pe Jupiter, observat de pe Pământ