Home » Știință » Test de cultură generală. Câți atomi are corpul uman?

Test de cultură generală. Câți atomi are corpul uman?

Publicat: 20.10.2023

Aproape fiecare atom din corpul omului a fost creat cu miliarde de ani în urmă de o stea. Pe măsură ce stelele au ars, au explodat și în cele din urmă au murit, au creat aceste elemente de bază care apar acum în orice, de la pietre și clădiri până la fluturi și, nu în ultimul rând, oameni.

Excepțiile de la originile noastre elementare bazate pe stele sunt hidrogenul și alte elemente ușoare despre care se crede că s-au format chiar mai devreme, chiar la începutul Universului. Câți atomi are corpul uman?

Toți suntem alcătuiți din aceleași bucăți fundamentale de materie: atomi. Fiecare atom conține trei particule subatomice mici: protoni, neutroni și electroni.

Câți atomi are corpul uman?

În centrul atomului, protonii și neutronii se adună pentru a forma nucleul, în timp ce electronii se învârt în jurul acelui nucleu ca și cum ar fi planete minuscule care orbitează în jurul propriului Soare mic, explică How Stuff Works.

Câți atomi are corpul uman? Un corp uman care cântărește 70 de kilograme este compus din 7 miliarde de miliarde de miliarde de atomi, adică un 7 urmat de 27 de zerouri. Aceștia cuprind o varietate de tipuri diferite de atomi, dintre care doar câteva tipuri sunt cunoscute pentru un om obișnuit.

Corpul uman este surprinzător de gol

Dintre acești atomi, trei tipuri reprezintă majoritatea. 99% dintre atomii din corpul uman pot fi împărțiți în următoarele cantități: 65% hidrogen, 24% oxigen și 10% carbon. Restul de 1% include oligoelemente precum zirconiu, radiu, bor, cupru și plumb.

În ciuda numărului mare de atomi, corpul uman este surprinzător de gol. Dacă tot acest spațiu gol ar fi stors din oameni, corpurile noastre ar deveni atât de compacte încât ar putea fi plasate într-o cutie de mărimea unui cub de zahăr.

Și mai uluitoare, stelele, planetele și tot ceea ce conțin acestea, inclusiv oamenii, reprezintă doar 4% din masa Universului cunoscut. Restul, cred oamenii de știință, este format din materie întunecată și energie întunecată, care, până în prezent, nu sunt bine înțelese.

Telescopul Webb a măsurat expansiunea Universului, iar veștile nu sunt bune!

Test de cultură generală. De ce nu ne vedem nasul?

De ce ne trezim tot mai devreme pe măsură ce îmbătrânim?

Un semn subtil din ochi ar putea fi primul indiciu al pierderii auzului