Prima pagină Stiinta

Biocombustibilii nu sunt complet inofensivi

Georgiana Fefea | 02.20.2008 | ● Vizualizări: 145
Biocombustibilii pot dauna mediului     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Noii carburanti au potentialul de a reduce emisiile de gaze in atmosfera, implicate direct in procesul de incalzire al planetei, insa cu toate acestea climatul va fi afectat in continuare.

Un nou studiu al Royal Society avertizeaza asupra folosirii biocarburantilor pe scara larga, anuntand ca acestia nu sunt complet inofensivi fata de mediu. Diferenta dintre un biocarburant si un carburant clasic este data de modul in care a fost obtinuta si procesata materia prima necesara fabricarii.

Ca urmare a cerintei Royal Society de a monitoriza avantajele utilizarii biocarburantilor, Uniunea Europeana adopta o noua politica vizavi de folosirea acestora. Stavros Dimas, Comisionarul pe Probleme de Mediu a admis ca s-au luat prea putin in calcul efectele adverse asupra mediului si asupra populatiilor sarace. Investitiile in industria biocarburantilor au crescut simtitor, dar pentru a obtine spatiu pentru dezvoltarea lor au fost sacrificate suprafete importante de paduri si savane. Oamenii din zonele afectate nu s-au putut opune schimbarii, insa ramane problema folosirii terenurilor defrisate pentru noile constructii in defavoarea cultivarii plantelor necesare pentru a hrani aceste populatii sarace, al caror numar este in crestere.

Biocarburantii, derivati din porumb sau rapita, sunt utilizati in paralel cu cei traditionali. The Royal Society cere intocmirea unui raport care sa releve raportul dintre cantitatea de biocarburanti produsa si efectele pe care le au emisiile de gaze produse de acestea in atmosfera. John Pickett, profesor la Rothamsted Research, recunoaste ca pana in acest moment nu s-au stiut foarte multe despre beneficiile si costurile biocarburantilor.

Biocarburantii nu sunt asemanatori intre ei. Reducerea emisiilor de gaze difera in functie de cum este crescuta planta, de felul in care este prelucrata si de modul in care este folosit biocarburantul.”, declara Pickett.

Din luna aprilie a acestui an, Guvernul Marii Britanii impune comerciantilor de carburanti ca un procent de 5% din carburantii vanduti sa fie bio, in incercarea de a masura eficienta biocarburantilor in micsorarea emisiilor de gaze in atmosfera. Intreg lantul productiei trebuie supravegheat, incepand de la cei care cultiva materia prima, de la fertilizantii utilizati pana la carburantul clasic pe care il inlocuiesc.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor din Marea Britanie aproximeaza ca in doi ani efectul utilizarii biocarburantilor va putea fi masurat, pentru a releva eficienta acestora.

Rezultatele studiului impun un control mai atent al obtinerii si utilizarii materiei prime, mergand pana la modificarea normelor Uniunii Europene in vigoare referitoare la biocarburanti.

Facts

  • Biocarburantii pot avea la baza organisme vii, materie organica sau reziduuri care pot fi reciclate.
  • Pentru a primi apelativul bio, carburantul trebuie sa contina cel putin 80% componenta reciclabila. Productia materiei prime, fiind legata direct de procesul fotosintezei, poate fi considerata ca fiind o forma de utilizare a energiei solare.
  • In cautarea materiei prime care se poate transforma in biocarburant, cercetatorii au testat diverse surse naturale ale planetei, incluzand aici carburanti pe baza de celuloza sau cele pe baza de alge. Cele din urma au puterea de a genera de 30 ori mai multa energie decat cea provenita din pamant si este biodegradabila. Aceasta noua sursa a atras deja atentia investitorilor, care sunt dispusi sa investeasca in culturile de alge.
  • Statele Unite ale Americii foloseste ca materie prima pentru obtinerea biocarburantilor porumbul, in vreme ce Marea Britanie prefera rapita ca sursa principala.
  • Padurile stocheaza o mare cantitate de dioxid de carbon, la fel ca si solurile care contin o cantitate importanta de materie organica Defrisarile si prelucrarea solurilor in scopul amenajarii nu fac decat sa mareasca emisiile de gaze in atmosfera, care duc la intensificarea efectului de sera.
  • Pretul graului a crescut ca urmare a folosirii biocarburantilor.
  • Ridicarea preturilor carburantilor traditionali face ca biocarburantii sa reprezinte o alternativa viabila.

Sursa:Times

Articole pe aceeasi tema: Biocombustibilii - viitorii combustibili ai aeronavelor

Spune-ti aici parerea despre nocivitatea biocombustibilor