Home » Cultură » A fost ales Logo-ul Centenarului Marii Uniri. Acesta este proiectul câştigător din cele 13 propuse

A fost ales Logo-ul Centenarului Marii Uniri. Acesta este proiectul câştigător din cele 13 propuse

Publicat: 28.08.2017
Concursul pentru selectarea logo-ului sub care se va desfăşura Centenarul Marii Uniri s-a încheiat, iar atât juriul, cât şi cetăţenii care au participat la procesul de votare a simbolului l-au ales pe acelaşi.
Duminică, la miezul nopţii, etapa de vot online pentru desemnarea celui mai reprezentativ simbol al celebrării centenarului Marii Uniri s-a încheiat. Cele mai multe opţiuni, 27%, s-au îndreptat către logo-ul propus de compania de publicitate FCB Bucharest, la distanţă destul de mare faţă de următoarea opţiune, care a fost votată de doar 16% dintre participanţi, scrie Mediafax.

„Proiectul pe care îl propunem sub cuvântul cheie ÎMPREUNĂ se referă la oameni. Pentru că istoria este făcută de şi prin oameni. Diversele iniţiative de celebrare a Marii Uniri ar trebui să îşi propună, sub această umbrela de comunicare să strângă poveşti despre oameni care în decursul acestor 100 de ani şi-au pus amprenta asupra istoriei. Cei care au făcut unirea…suntem noi. Noi toţi. Fiecare. Împreună. Pentru că unirea nu se aniversează. Unirea se demonstrează. Împreună facem unirea în fiecare zi. De 100 de ani. Şi e numai începutul”, îşi argumentează ideea cei care au realizat logo-ul intitulat „Hora”.

La concursul de idei organizat de Ministerul Culturii s-au înscris trei agenţii din România, Pastel, FCB Bucharest şi BrandNew, care au propus un total de 13 identităţi vizuale. În prima etapă a procesului de jurizare, juriul format din experţi din cadrul ministerului, a Uniunii Agenţiilor de Publicitate, International Advertising Association, ai Centrului de Excelenţă în Studiul Imaginii şi ai UNARTE a analizat propunerile şi a acordat un punctaj în baza unei grile de evaluare. În cea de-a două etapă, publicul a avut posibilitatea, online, de a alege până duminică, 27 august, ora 23:59, identitatea vizuală pe care o preferă, votul contând în proporţie de 25%.
 
Atât juriul, cât şi publicul au ales, cu majoritate de voturi, acelaşi proiect – Hora, realizat de FCB Bucharest.
 
„În construcţia logo-ului pornim de la cercul complet, ca simbol al continuităţii. Cercurile sunt compuse din puncte – simboluri ale individului care, atomizate într-un întreg, compun o mulţime. Pornim de la mic la mare, cu trimitere direct la dezvoltare şi creştere, ca individ, apoi, ca parte a unei mulţimi. Punctul, că identitate individuală, reprezintă, prin dimensiunea variabilă şi culoare, aspectul diferit, multicultural al unităţilor care compun mai apoi întregul. Pentru dinamică şi continuitate adăugăm celor două „hore” elementul de coeziune al infinitului, cu trimitere către dezvoltare şi creştere perpetuua. Hora infinită obţinută este un simbol viu. Întreg jocul de puncte care cresc, cât şi cercurile concentrice colorate şi mai apoi, simbolul infinitului, trimit către impresia vizuală a unui joc popular, dau dinamism şi mişcare logo-ului, sugerând astfel creşterea dezvoltarea şi continuitatea – cu trimitere către perspectiva unui viitor posibil doar împreună”, descriu realizatorii elementele simbolistice ale logo-ului.
 
Pentru ca rezultatul să devină oficial, juriul trebuie să valideze votul publicului şi să-l coroboreze cu cel al specialiştilor. Ceea ce nu ar reprezenta decât o formalitate, spun reprezentanţii ministerului, având în vedere că şi juriul şi publicul au ales acelaşi logo.
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase