Home » D:News » Mustele pot da inapoi ceasul biologic

Mustele pot da inapoi ceasul biologic

Publicat: 25.11.2008
Mustele femele pot intoarce inapoi ceasul biologic, prelungindu-si durata de viata, anunta cercetatorii de la University of Southern California.

Studiul publicat in revista online Molecular Genetics and Genomics, arunca o noua lumina asupra relatiei dintre reproductie si longevitate. Pana in prezent, atat opinia populara cat si teoriile stiintifice, sustineau ideea ca reproducerea scurteaza durata vietii. Desi acest lucru s-ar putea sa fie in continuare valabil in cazul unor specii, in ceea ce priveste mustele, cercetatorii cred ca tocmai au descoperit exceptia care confirma regula. Biologii au examinat 8000 de gene in cautarea celor care stimuleaza reproducerea, iar rezultatul a fost identificarea a doua astfel de gene. Se pare ca exemplarele batrane care se reproduc traiesc cu 5 pana la 30 de procente mai mult si produc mai multe oua.

John Tower, biologul care a condus acest proiect, este de parere ca genele dau un impuls celulelor stem aflate in sistemul reproductiv al mustelor, iar activitatea acestora intarzie imbatranirea. “ Se pare ca genele stimuleaza activitatea celulelor stem, care se divid mai mult in cazul mustelor batrane, producand mai multe oua”, mentioneaza Tower.
Implicatiile acestei descoperiri la mamifere nu sunt inca foarte clare, desi una dintre gene are un echivalent uman care contribuie la cresterea celulelor si la formarea vaselor de sange.