Prima pagină D:News

Ce trebuie să mănânci pentru a evita depresia şi care sunt alimentele care ne predispun la această suferinţă?

09.17.2013 | ● Vizualizări: 1574
Alimentele pe care le consumăm ne afectează riscul de a suferi de depresie     (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (1)

Un nou studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea Itä-Suomen a relevat că alimentele pe care le consumăm ne pot reduce riscul de a suferi de depresie. Cercetarea a fost efectuată cu ajutorul a peste 2.000 de bărbaţi finlandezi ce au fost urmăriţi pentru o perioadă cuprinsă între 13 şi 20 ani.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că o dietă sănătoasă (ce include fructe, legume, fructe de padure, cereale integrale, carne de pasăre, peşte şi brânză dietetică) reduce riscul de a suferi de depresie severă.

Totodată, oamenii de ştiinţă au identificat şi alimentele care cresc riscul de a suferi de simptome ale depresiei: cârnaţii, carnea procesată, deserturile şi gustările care conţin zahăr, băuturile cu zahăr, alimentele procesate şi cartofii copţi sau procesaţi.

Cercetătorii au mai descoperit că o dietă bogată în acid folic era asociată unui risc mai mic de a suferi de depresie. Fructele, legumele, fructele de pădure, cerealele integrale, carnea şi ficatul reprezintă cele mai importante surse alimentare de acid folic.

De asemenea, un consum ridicat al cafelei era asociat unui risc mai scăzut de depresie. Totodată, reducerea greutăţii corporale era asociată reducerii simptomelor depresive.

„Acest studiu întăreşte ipoteza conform căreia o dietă sănătoasă are potenţialul nu doar de a trata depresia, ci şi de a o preveni”, a comentat Anu Ruusunen, autorul acestui studiu.

Surse: University of Eastern Finland, Studiul [PDF]