Home » D:News » Şoarecii transparenţi – remarcabila tehnică pusă la punct de un om de ştiinţă de origine română (FOTO)

Publicat: 01.08.2014
Cercetătorii de la California Institute of Technology, conduşi de Viviana Gradinaru, au dezvoltat, în premieră, o tehnică prin care pot face aproape tot corpul unui şoarece transparent. Metoda va facilita cercetările de biologie şi medicină, putând fi utilizată, de pildă, pentru a studia structura sistemului nervos sau modul în care se răspândeşte cancerul în organism.

Deşi existau metode de a face transparente diferite organe extrase din corp, este pentru prima dată când cercetătorii reuşesc să facă transparent tot corpul unui animal, a explicat Viviana Gradinaru, conducătorul studiului şi autor principal al articolului pe această temă publicat în jurnalul ştiinţific Cell.

Animalele au fost eutanasiate, apoi pielea a fost îndepărtată, iar restul corpului a fost tratat cu anumite substanţe chimice care fac ca musculatura şi organele interne ale şoarecilor – nu şi oasele – să devină transparente. Unele dintre substanţele utilizate dizolvă grăsimea, altele formează o reţea la nivel microscopic, care menţine poziţia ţesuturilor în corp.

Şoarecii transparenţi sunt obţinuţi printr-un tratament complex cu diferite substanţe cu acţiuni specifice asupra ţesuturilor.     Credit: Yang et al. 2014, CellŞoarecii transparenţi sunt obţinuţi printr-un tratament complex cu diferite substanţe cu acţiuni specifice asupra ţesuturilor.

E nevoie de aproximativ o săptămână pentru crearea unui astfel de şoarece transparent. Cercetătorii au creat şi şobolani transparenţi, a căror obţinere durează aproximativ 2 săptămâni, din cauza taliei mai mari.

Ulterior, pot fi utilizaţi diferiţi coloranţi de laborator pentru a evidenţia anumite detalii anatomice.