Home » D:News » Este oficial: 2014 a fost cel mai călduros an înregistrat vreodată

Este oficial: 2014 a fost cel mai călduros an înregistrat vreodată

Publicat: 17.01.2015
Temperaturile globale au atins, în 2014, niveluri record, făcând ca acest an să fie cel mai călduros dintre anii pentru care există înregistrări – din 1880 încoace, au anunţat cercetătorii americani.

Fiecare continent a înregistrat noi recorduri de temperatură, iar apa Oceanului Pacific a fost mai caldă ca oricând. Temperaturile pe uscat şi în ocean au depăşit recordurile precedente înregistrate în 2005 şi, respectiv, 2010, spun oamenii de ştiinţă americani din cadrul NASA şi al NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration).

2014 a fost declarat drept cel mai călduros an înregistrat vreodată şi de către Agenţia Meteorologică a Japoniei.

Temperatura medie globală a fost cu 0,69 grade Celsius deasupra mediei secolului XX (14 grade Celsius), arată datele savanţilor americani.

9 din cei 10 cei mai fierbinţi ani (dintre toţi anii pentru care există înregistrări sistematice) au fost consemnaţi din anul 2000 încoace, confirmând că e vorba despre o încălzire continuă a climei, favorizată de emisiile de gaze cu efect de seră, produse de activităţile umane, au spus cercetătorii de la NASA şi NOAA într-o conferinţă de presă. Fenomenul a debutat în anii 1970 şi este de aşteptat să continue şi să se amplifice în viitor, averizează cercetătorii.

Anul trecut, nivelul de dioxid de carbon în atmosferă a atins nivelul maxim înregistrat în cursul istoriei umane – 400 ppm (părţi per milion).