Home » D:News » Padurile mutant, ultima sansa a Terrei?

Padurile mutant, ultima sansa a Terrei?

Publicat: 06.07.2009
Cercetatorii rusi de la Institutul de Chimie Bioorganica din Sankt Petersburg au anuntat crearea unor specii modificate genetic de mesteacan si plop. Acestea vor fi plantate inca din luna octombrie a acestui an si se anunta a fi o metoda revolutionara de reinverzire a planetei.

Savantii au declarat ca au intentionat sa vina in ajutorul celor care militeaza impotriva despaduririlor, unul dintre principale motive ale modificarilor climatice din prezent. Astfel, padurile care pana recent se refaceau extrem de greu vor fi inlocuite cu arbori a caror durata de crestere s-a redus de cel putin doua ori si al caror lemn este net superior fata de cel al arborilor naturali. Astfel de copaci vor fi plantati in imprejurimile Sankt Petersburgului si in regiunea Novgorod.

Este greu de estimat insa efectul pe care arborii modificati genetic il vor avea asupra oamenilor. Spre exemplu, acestia vor cotine mai multa celuloza. Cercetatorii sustin ca, de asemenea, anumite elemente transgenice  pot duce la alergii severe astfel incat, o plimbare prin padure se poate finaliza, in cel mai fericit caz, cu o vizita la spital.

Pana recent, legile din Rusia interziceau cresterea plantelor modificate genetic. Oamenii de stiinta sunt insa optimisti, iar semnalele din partea autoritatilor lasa de inteles ca aprobarile necesare noilor impaduriri vor fi eliberate cat de curand.

Sursa: Pravda