Home » D:News » Femeile sunt mai sensibile la HIV

Femeile sunt mai sensibile la HIV

Publicat: 20.07.2009
Cercetatorii americani din cadrul Massachussets General Hospital au descoperit ca femeile sunt programate in mod complet natural sa fie “sexul slab” atunci cand este vorba de lupta contra virusului HIV.

Pana in prezent, existau deja in lumea medicala o serie de opinii care sustineau ca temutul virus HIV progreseaza mai repede in organismul femeilo,r comparativ cu rata de avansare a aceluiasi virus in sangele barbatilor. In prezent, o echipa de medici geneticieni americani a descoperit ca molecula receptoare implicata in prima linie de recunoastere a virusului HIV reactioneaza diferit in cazul femeilor.

Descoperirea va oferi noi modalitati de a trata virusul HIV, precum si incetinirea pe cat posibila a avansarii bolii SIDA. Echipa de medici americani a cercetat genetica sexualitatii umane pentrua evidentia diferentele sistemelor imunitare ale celor doua sexe, diferente care demonstreaza de ce HIV avanseaza mai repede in organismul feminin.

Secretul sta in celulele din sistemul imunitar, denumite  celule plasmacytoide dendritice. Acestea sunt primele celule care recunosc si ataca virusul HIV.

“Avem de a face, in premiera, cu explorarea mecanismelor naturale care explica de ce HIV progreseaza mai repede la femei decat la barbati. In ciuda diferentelor genetice bazate pe tipul sexului, diferentele sexuale sunt cele care vor dicta de acum incolo o abordare specifica a medicatiei care va impiedica avansarea virusului HIV”, declara Jo Robinson din cadrul Terrence Higgins Trust.

Sursa: BBCNews