Home » D:News » O proteina speciala ar putea ajuta inima sa se autoregenereze

O proteina speciala ar putea ajuta inima sa se autoregenereze

Publicat: 28.07.2009
Injectarea unei anumite proteine in sistemul vascular al soarecilor de laborator a stimulat multiplicarea celulelor miocardice ale acestora dupa un infarct, imbunatatindu-le functiile cardiace. Rezultate experimentului anunta o posibila metoda de regenerare a tesutului inimii umane.

Inima adulta este remarcabil de statica. Desi cercetarile din ultimul an au evidentiat faptul ca un mic numar de noi celule musculare cardiace sunt create la varsta adulta, regenerarea celulara de la acest nivel se diminueaza, astfel incat daunele provocate inimii de un infarct nu pot fi vindecate in mod natural.

Totusi, cercetatorii au descoperit ca prin injectarea unui factor de crestere denumit neuregulin1 (NRG1) in soareci si sobolani, capacitatea de inmultire a celulelor lor miocardice a fost stimulata.

Dupa 12 saptamani de injectii, inimile animalelor au prezentat o hipertrofie (marire) scazuta si o functionare imbunatatita. Pana recent, eforturile de reparare a tesutului coronarian implicau tratamentul cu celule stem; acest studiu este primul care exloreaza o noua abordare de refacere a functiilor inimii.

Totusi, inainte ca factorul de crestere sa poate fi testat pe oameni, cercetatorii trebuie sa fie siguri ca metoda este sigura; urmatorul pas este aplicarea tehnicii pe porci, care sunt din punct de vedere fiziologic mai apropiati de om decat rozatoarele. Una dintre temeri este aceea ca, de vreme ce neuregulin1 circula prin intregul corp, el ar putea cauza replicari nedorite ale celulelor in tesutul mamar sau la nivelul tesutului nervos.

Sursa: Discovermagazine