Prima pagină D:News

A fost descoperit secretul rezistentei la antibiotice

09.14.2009 | ● Vizualizări: 372
A fost descoperit secretul rezistentei la antibiotice     medicina, bacterie, antibiotic, infectie, MRSA, oxid nitric + zoom

Oamenii de stiinta americani de la Universitatea New York au descoperit un mecanism celular datorita caruia anumite baterii patogene sunt imune la antibiotice.

Conform studiului publicat in revista Science, cheia rezistentei la antibiotice ar fi oxidul nitric produs de bacterii. Enzimele care controleaza producerea oxidului nitric sunt activate in mod specific, ca raspuns la prezenta antibioticelor.

Oxidul nitric atenueaza efectele nocive ale antibioticului asupra celulei bacteriene si contribuie la neutralizarea unor compusi toxici pentru bacterie, prezenti in medicament.

Aparitia, prin selectie, a unor microroganisme patogene rezistente la numeroase antibiotice, cum este MRSA - methicillin-resistant Staphylococcus aureus sau multidrug-resistant Staphylococcus aureus -, constituie o amenintare grava in lumea moderna. Infectiile cu astfel de microorganisme sunt foarte rebele la tratamentele cu antibiotice uzuale, medicii fiind obligati sa utilizeze mereu noi si noi medicamente antibiotice, in doze tot mai mari.

Cercetatorii au aratat ca inhibarea producerii de oxid nitric in celulele bacteriene ar permite antibioticelor obisnuite sa actioneze mai eficient, in doze mai mici.