Prima pagină D:News

Vezi cum arata cea mai mica broasca din lume!

08.29.2010 | ● Vizualizări: 617
Ea este cea mai mica broasca din lume!     no tags + zoom
Galerie foto (2)

Membrii unei expeditii comune malaeziano-germana au descoperit in padurile eacuatoriale din Insula Borneo o specie de broasca necunoscuta pana acum stiintei. Bucuria cercetatorilor nu se opreste aici: micutul amfibian, care nu depaseste dimensiunile unui bob de mazare, a devenit noul detinator al titlului de cea mai mica braosca din lume.

Talia infima a fost, de fapt, principala cauza pentru care broscuta nu a fost descoperita pana acum, sunt de parere cercetatorii. Masculii adulti ating o lungime care variaza intre numai 10,6 si 12,8 milimetri.

Cercetatorii Indraneil Das si Alexander Haas din cadrul Institutului pentru Biodiversitate si Protectia Mediului de pe langa Universitatea de Stat din Malaezia Sarawak si Biozentrum Grindel und Zoologisches Museum din Hamburg, declara ca au reusit sa identifice si sa captureze cateva broscute doar pe baza oracaielilor acestora.

Broscuta, botezata stiintific Microhyla nepenthicola, se apuca de cantat la apusul soarelui, iar "simfonia amfibienilor cat boabele de mazare" dureaza pana in zori. Broastele si-au primit numele de la niste plante din genul Nephentes ampullaria, de a caror prezenta depinde insasi supravituirea infimelor amfibiene. Mini-broastele isi depun ouale pe spatele frunzelor, iar mormolocii cresc linistiti in apa care se acumuleaza in interiorul tulpinii.

Sursa: DiscoveryNews