Prima pagină D:News

O ceaşcă de cafea nu te revigorează? E vina genelor!

04.12.2011 | ● Vizualizări: 138
O singură cafea nu te revigorează? E vina genelor!     gene, cafea, cofeina, genetica, cyp1a2, ahr, metabolizare + zoom

Cercetătorii cred că au descoperit două gene care influenţează rapiditatea cu care cafeaua este metabolizată şi care te determină să bei mai multă sau mai puţină cafea.

Persoanele care prezintă o variaţie numită "de mare consum" aambelor gene par să bea mai multă cafea în comparaţie cu cei careau varianta "de mic consum". Cele două gene sunt CYP1A2 şi AHR.

Doctor Neil Caporaso, alături de colegii săi de la ŞcoalaHarvard de Sănătate Publică şi de la Universitatea din Carolina deNord, a raportat rezultatele studiului efectuat în publicaţia PLoSGenetics.

La nivel global, cofeina este cea mai populară substanţăcu efect psihoactiv, fiind consumată de 90% din populaţia planeteiîntr-una dintre formele ei. Descoperirea provine de laexaminarea genetică a peste 47.000 de americani de origineeuropeană, în cinci studii diferite.

Analiza a fost realizata între anii 1984 şi 2001 şi a examinatconsumul mediu al cofeinei, într-una dintre formele ei - ceai,cafea, cola, băuturi carbogazoase sau ciocolată. Analizând toaterezultatele, doctorul Caporaso şi asociaţii săi au descoperit căversiunea "de mare consum" a CYP1A2 sau a AHR duce la o creştere cu40 miligrame a consumului de cafeină, faţă de cei care prezintă ovariantă "de mic consum" al genelor.

"Acest studiu arată că nu consumăm o cantitate aleatorie decofeină, ci depinde de genele pe care le avem. Unii oameni pot beao cafea scurtă şi se simt revitalizaţi pentru întreaga zi, iaralţii au nevoie de 2 ceşti şi de o băutură de tip cola pentru aobţine acelaşi efect", explică cercetătorul.

"Această cercetare constituie un pas înainte spre medicinapersonalizată. Chiar dacă idea de toleranţă mai mare sau mai micăla cofeină nu este una nouă, studiul de faţă demonstrează faptul căgenele implicate în metabolizarea cafeinei pot fi implicate şi înmetabolizarea altor stimulenţi", afirmă Dr. John Mulvihill, de laUniversitatea din Oklahoma.