Home » D:News » Un vaccin revoluţionar luptă contra cancerului de sân şi a celui ovarian

Un vaccin revoluţionar luptă contra cancerului de sân şi a celui ovarian

Publicat: 10.11.2011
Un studiu efectuat asupra unui vaccin revoluţionar oferă noi speranţe în lupta contra cancerului, după ce o femeie a fost vindecată de cancer la sân prin folosirea lui.

Cercetătorii de la mai multe institute medicale din SUA, printre care Center for Cancer Research, National Institutes of Health şi National Cancer Institute, au colaborat pentru a testa un nou vaccin împotriva cancerului.

Vaccinul a fost administrat lunar unor 26 de femei care se aflau într-o fază terminală a cancerului de sân sau cancerului ovarian. Acestea fuseseră deja supuse altor tipuri de tratament, precum chirurgia, chimioterapia şi tratamentele cu radiaţii, dar nu reuşiseră să învingă cancerul.

Medicamentul injectat, denumit Panvac, era format din celule cărora le fuseseră adăugate virusuri. Aceste virusuri aveau rolul de a genera un cod asociat proteinelor tipice celulelor canceroase, ajutând astfel sistemul imunitar să identifice mai uşor celulele asociate cancerului şi să le distrugă.

Doctorii au observat că ritmul cu care tumorile se răspândeau în corpul celor 26 de femei a scăzut considerabil după administrarea vaccinului, prelungind durata de supravieţuire a acestora. Mai mult decât atât, una dintre paciente a scăpat complet de cancer, orice urmă a celulelor canceroase dispărând din corpul ei.

Specialiştii spun că acest vaccin miraculos ar putea fi folosit şi pentru tratarea cancerelor aflate în formă incipientă, administrarea acestuia permiţând încetinirea răspândirii celulelor canceroase în corp, acordând astfel mai mult timp pentru administrarea celorlalte tipuri de tratament anti-cancer.

Sursa: The Week