Home » D:News » Este oficial: crocodilii au cea mai puternică muşcătură

Este oficial: crocodilii au cea mai puternică muşcătură

Publicat: 17.03.2012
Crocodilii deţin recordul celor mai puternice muşcături din regnul animal actual, arată noi studii efectuate de cercetătorii din cadrul Universităţii de Stat din Florida.

Echipa de cercetători condusă de paleobiologul Gregory M. Erickson a efectuat un test fără precedent privind forţa muşcăturii celor 23 specii de crocodilieni din prezent. Câştigătorul, crocodilul de apă sărată (Crocodylus porosus), dezvoltă în muşcătură o forţă uriaşă – aproximativ 16.460 newtoni.

Pentru comparaţie, un om dezvoltă o forţă a muşcăturii de maximum 890 newtoni, iar hienele, leii şi tigrii muşcă cu o forţă de aproximativ 4.450 newtoni.

Dr. Ericson a reuşit să măsoare impactul muşcăturilor unor exemplare de crocodili cu talia medie de 5, 2 metri, din speciile crocodililor de Nil, crocodililor de apă sărată, aligatorilor americani, caimanilor şi gavialilor.

Echipa de cercetători a petrecut nenumărate ore în lupte cu reptilele din cadrul Florida’s St. Augustine Alligator Farm Zoological Park, în strădania de a obţine muşcături cât mai puternice.
Pentru măsurarea muşcăturilor, cercetătorii s-au folosit de un dispozitiv special, foarte scump şi rezistent, căptuşit cu piele.

„Crocodilienii s-au specializat în muşcături puternice încă din primele momente ale evoluţiei lor. Cred că inclusiv crocodilienii primitivi erau asemenea unor maşinii vii, generatoare de forţă şi putere”, declară dr. Ericsson.

Crocodilienii fosili erau însă deţinătorii unrorecorduri şi mai spectaculoase decât ale rudelor lor actuale. Spre exemplu, gigantul Deinosuchus, un crocodilian care atingea 15 metri lungime, contemporan cu dinozaurii, avea o muşcătură a cărei forţă atingea valoarea de 102.750 newtoni; prin comparaţie, forţa muşcăturii unui T-rex atingea „abia” 57.000 newtoni.