Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Putem albi din cauza stresului?

Putem albi din cauza stresului?

Publicat: 05.09.2016
Majoritatea persoanelor asociază albirea părului cu stresul şi îmbătrânirea.

Deşi stresul poate afecta aspectul fizic al omului, când vine vorba de firele de păr grizonate cercetătorii nu au descoperit încă o cauză principală. În cadrul cercetărilor s-au descoperit mai mulţi factori care inflenţează numărul de fire albe din păr.

Culoarea părului este redată de celulele numite melonocite, care adaugă pigment părului prin intermediul unor organe minuscule numite foliculi. Atunci când o persoană aveansează în vârstă, melanocitele devin tot mai slăbite şi cedează mult mai repede. Acest fenomen este cunoscut cu denumirea de ,,stres oxidativ”, afectând toate celulele din organism şi fiind un proces natural al îmbătrânirii. Când corpul îmbătrâneşte acesta nu mai poate lupta cu moleculele dăunătoare la fel de eficient.

Însă cercetătorii consideră că stresul nu poate fi asociat cu albirea părului deoarece nu există suficiente studii la scală mondială.

,,Stresul poate creşte riscul căderii părului, nu albirea lui,” a declarat dermatologul Miri Seiberg, de la Institutul Global de Dermatologie din Florida.

Cercetătorii susţin că stresul pot interfera cu procesul biologic de creştere al părului, cauzând căderea lui mult mai uşor.

Însă în 2007 cercetătorii de la Universitatea Harvard au afirmat că stresul regulat poate accelera procesul de grizonare al părului, deoarece stresul poate produce molecule puternice numite ,,radicali liberi” care împiedică producţia de melanină.

,,Am observat la persoanele care sunt stresate de-a lungul a doi, trei ani, faptul că părul lor a devenit gri mult mai rapid,” a declarat fizicianul Tyler Cymet. Însă acestea sunt rezultatele unui studiu de mici dimensiuni. Unii experţi au făcut o deosebire între stresul psihologic şi cel emoţional, însă este greu de realizat o legătură între stres şi albirea părului.