Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce rezistă tatuajele o eterninate?

De ce rezistă tatuajele o eterninate?

Publicat: 17.03.2018
Celulele pielii sunt într-o continuă regenerare, chiar şi aşa tatuajele rezistă timp de zeci de ani. O nouă cercetare din Franţa oferă noi informaţii despre modul în care acest proces funcţionează.

Celulele pielii absorb pigmentul şi apoi îl eliberează după ce mor pentru ca celelalte celule să îl absoarbă din nou. Conform Gizmodo, acest ciclu continuă la infinit.

În cadrul cercetării, oamenii de ştiinţă au tatuat cozile şoarecilor. Celulele macrofage din cadrul sistemului imunitar din pielea şoarecilor au absorbit pigmentul. Atunci când cercetătorii au omorât aceste celule, tatuajul nu şi-a pirdut din pigment. Acest proces are loc datorită faptului că în profunzimea stratului dermului aceste celule pot elibera cerneala tatuajului. Când avea loc acest proces, celulele vecine absorbeau pigmentul. În cadrul unui alt experiment, cercetătorii au transferat o bucată din pielea tatuată a unui şoarece pe un alt şoarece şi au descoperit că după şase săptămâni noile celule ale rozătoarei conţineau pigment. Conform studiului, acesta este un ciclu continuu.

Într-o cercetare anterioare, specialiştii au descoperit că celulele macrofage preiau cerneala din cauza unei reacţii a sistemului imunitar. Celulele macrofage sunt atrase de rănile provocate de ace şi tind să absoarbă pigmentul în acelaşi mod în care absorb patogenii.