Home » Știință » Revoluţie în tehnologie: în viitorul apropiat vom avea calculatoare mult mai puternice

Publicat: 02.08.2017
Savanţii au produs primul material cunoscut capabil de emisii cu un singur foton la temperatura camerei şi la lungimi de undă normale, similare celor existente în telecomunicaţii.

Cercetătorii de la Los Alamos National Laboratory au produs emiţători cuantici de lumină din nanotubi de carbon. Noua tehnologie este esenţială pentru procesarea informaţiei, dar şi pentru studiile de optică cuantică, adică pentru elaborarea unui nou tip de senzori, scrie Science Daily.

Stephen Doorn, conducătorul acestui proiect, precizează că, „prin modificarea chimică a suprafeţei nanotubului, am creat nanotuburi de carbon care joacă rolul de sursă de fotoni. Ideal, un singur emiţător de fotoni va putea fi operaţional la temperatura camerei, cu lungimi de undă specifice telecomunicaţiilor, dar acesta a rămas un scop încă neatins. Până acum, materialele care puteau fi emiţătoare de fotoni cu acest lungimi de undă trebuiau să fie răcite la temperaturile heliului lichid (-269 grade Celsius), ceea ce le făcea prea puţin utile”.

Inovaţia cheie a acestui proiect a fost abilitatea echipei de a forţa un nanotub să emită dintr-un singur punct, un singur foton, prin adăugarea unui strat de material organic pe suprafaţa nanotubului. Prin emiterea unui singur foton, se pot controla proprietăţile cuantice ale acestuia, astfel se poate controla stocarea şi transmisia de informaţii.

Conform cercetătorilor, aceste nanotuburi nou create sunt un punct important în viitoarele cercetări – în controlarea proprietăţii emisiilor cuantice şi în implementarea acestora în dispozitive şi circuite optice.

Primul computer cuantic a fost achiziţionat cu 10 milioane de dolari!

Invenţia unor cercetători americani va face computerele cuantice mult mai eficiente