Home » D:News » Viitoarele mămici pot reduce riscul ca bebeluşii lor să fie autişti printr-un gest simplu, arată un nou studiu

Viitoarele mămici pot reduce riscul ca bebeluşii lor să fie autişti printr-un gest simplu, arată un nou studiu

Viitoarele mămici pot reduce riscul ca bebeluşii lor să fie autişti printr-un gest simplu, arată un nou studiu
Publicat: 13.02.2013
Copiii născuţi de femeile care au început să consume suplimente cu acid folic cu 4-8 săptămâni înainte să rămână însărcinate par să prezinte un risc mai mic de a dezvolta tulburări de spectru autist, arată un studiu publicat în cursul acestei săptămâni.

Pal Suren de la Institutul Norvegian de Sănătate Publică şi colegii săi au studiat consumul suplimentelor cu acid folic înainte de sarcină şi în timpul primelor săptămâni de sarcină şi impactul pe care acestea le aveau asupra riscului de a suferi de mai multe afecţiuni de spectru autist.

„Principala descoperire a fost că atunci când mama consumă suplimente cu acid folic în perioada concepţiei riscul ca bebeluşul să sufere de o afecţiune din spectrul autist scade”, au scris cercetătorii în publicaţia ştiinţifică Journal of the American Medical Association.

Cercetătorii reamintesc că multe ţări recomandă îmbogăţirea făinii cu acid folic pentru a reduce riscul malformaţiilor congenitale, iar femeile sunt încurajate să consume suplimente cu acid folic înainte de concepţie şi în timpul sarcinii. 

Cu toate aceste, studii efectuate în Europa şi America de Nord au descoperit că multe femeie însărcinate au o dietă insuficient de bogată în acid folic pentru a preveni defectele de tub neural în rândul bebeluşilor.

Cercetarea efectuată de Suren pare să confirme că recomandarea specialiştilor pentru mame – o dietă bogată în acid folic – este binevenită.

Cei 85.176 de copii norvegieni care au luat parte la studiu au fost născuţi între 2002 şi 2008. Dintre aceştia, 270 de copii (0,32%) au fost diagnosticaţi cu tulburări de spectru autist, iar cercetătorii au descoperit o relaţie inversă între consumul de acid folic şi riscul de a dezvolta ulterior autism.

Cercetătorii au descoperit că mamele care au consumat suplimente cu acid folic la începutul sarcinii prezentau un risc cu 40% mai mic de a avea copii cu tulburări de spectru autist în comparaţie cu mamele care nu au consumat acid folic.

Printre alimentele bogate în acid folic se numără legumele cu frunze verzi, precum salata, sparanghelul, spanacul sau broccoli, seminţele de floarea soarelui, drojida de bere şi unele citrice.

Sursa: AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare