Home » D:News » Un studiu efectuat pe 71.000 de persoane dezvăluie alimentele care te fac să trăieşti mai mult

Un studiu efectuat pe 71.000 de persoane dezvăluie alimentele care te fac să trăieşti mai mult

Un studiu efectuat pe 71.000 de persoane dezvăluie alimentele care te fac să trăieşti mai mult
Publicat: 12.07.2013
Un studiu amplu efectuat în Suedia arată că persoanele care consumă mai puţin de cinci porţii de fructe şi legume în fiecare zi prezintă un risc mai mare de a muri mai devreme.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au declarat că nu consumă niciodată fructe şi legume mureau, în medie, cu trei ani mai repede decât cei ce aveau o dietă bogată în fructe şi legume.

Multe organizaţii din jurul lumii recomandă consumarea a cinci porţii de fructe şi legume pe zi, dar până acum studiile nu arătau clar dacă persoanele care respectă această recomandare obţin beneficii pentru sănătate şi cât de mari sunt acestea. Noul studiu, ce a fost publicat în American Journal of Clinical Nutrition, arată că aceste recomandări sunt optime, explică Alicja Wolk, unul dintre cercetătorii de la Institutul Karolinska din Stockholm, unde a fost efectuat acest studiu. Autorii studiului subliniază că foarte puţine studii ample au analizat efectul consumului de fructe şi legume asupra riscului unei persoane de a muri devreme.

Cercetătorii nu au identificat vreun beneficiu din punct de vedere al ratei supravieţuirii în rândul persoanelor care consumau mai mult de 5 porţii de fructe şi legume în fiecare zi în comparaţie cu persoanele ce consumau porţia recomandată.

Rezultatele studiului se bazează pe datele colectate de la peste 71.000 de suedezi cu vârste cuprinse între 45 şi 83 de ani, ce au fost urmăriţi timp de 13 ani.

Participanţii au fost întrebaţi ce diete au în 1997 şi 1998 şi au relatat cât de des consumă fructe şi legume. Dintre participanţii la studiu, aproximativ 11.500 au murit până în decembrie 2010.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au relatat că nu consumă fructe sau legume la începutul studiului erau cu 53% mai predispuşi să moară în timpul studiului decât cei ce respectau recomandarea specialiştilor.

Participanţii care consumau cel puţin o porţie de fructe în fiecare zi trăiau cu 19 luni mai mult, în medie, decât cei ce nu mâncau niciodată fructe. Persoanele care consumau cel puţin trei porţii de legume pe zi trăiau cu 32 de luni mai mult, în medie, decât persoanele care nu consumau legume.

Fructele şi legume conţin tipuri diferite de vitamine, iar fructele sunt mai bogate în calorii, a subliniat Wolk.

Majoritatea dietelor le consideră un grup combinat, însă Wolk afirmă că „atunci când vorbesc cu oamenii le recomand să consume mai multe legume decât fructe, dar să consume ambele categorii”.

Femeile din studiu tindeau să consume mai multe fructe şi legume decât bărbaţii.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care afirmau că mănâncă mai puţine fructe şi legume prezentau şanse mai mari să fie fumători, să fie mai puţin educaţi şi consumau mai multă carne roşie, lactate bogate în grăsimi şi dulciuri. Pe de altă parte, persoanele care mâncau multe fructe şi legume tindeau să consume în total mai multe calorii pe zi decât cei ce nu mâncau fructe şi legume.

Studiul nu poate demonstra că fructele şi legumele au produs o durată de viaţă mai lungă. Cu toate acestea, atunci când cercetătorii au eliminat factori precum sexul, fumatul, nivelul activităţii fizice, consumul de alcool şi greutatea participanţilor, diferenţa de longevitate între consumatorii de fructe şi legume şi cei ce nu mâncau aceste grupe alimentare s-a menţinut.

Sursa: Reuters

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
Europa, continentul care se încălzește cel mai repede. Care este cauza?
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!
De ce ți se face somn după-amiaza? Ar putea avea legătură cu ceea ce mănânci!