Home » D:News » Restaurantul care a închis nu din cauza recenziilor proaste, ci din cauza indiferenței clienților

Restaurantul care a închis nu din cauza recenziilor proaste, ci din cauza indiferenței clienților

Restaurantul care a închis nu din cauza recenziilor proaste, ci din cauza indiferenței clienților
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 31.10.2025

După șase ani de activitate, restaurantul italian Don Ciccio din Highgate, nordul Londrei, și-a închis ușile. Motivul? Nu mâncarea, nu serviciile, nu recenziile negative, ci lipsa clienților. Sau, cum au scris proprietarii, „indiferența vecinilor”.

Anunțul a fost făcut pe site-ul restaurantului și a stârnit valuri de reacții. Tonul mesajului, o combinație între elegie și reproș, ar fi putut fi semnat, cu ușurință, de un personaj dintr-o comedie italiană.

„Am fost Traveller’s Choice trei ani la rând, 2023, 2024, 2025. Am avut una dintre cele mai bune pizze din Londra. Am menținut 4,7 stele pe Google, cu 700 de recenzii în fiecare an. Și totuși, am închis din lipsă de clienți”, se arată în comunicat, notează The Guardian.

„E doar o picătură, curând se va evapora”

Proprietarul a continuat, într-un crescendo de frustrare: „Am schimbat meniul în fiecare sezon, am adus gusturile Italiei. Poate suntem primul restaurant italian care închide nu din cauza mâncării proaste, a ghinionului sau a criticilor, ci din cauza indiferenței pure.”

Finalul, semnat simplu Don Ciccio, se încheie aproape poetic: „E doar o picătură, curând se va evapora. Sau, poate, e începutul unei furtuni. Addio.”

Fidelitatea reală a clienților, tot mai greu de păstrat

Tonul amar al mesajului i-a făcut pe unii să zâmbească, pe alții să ofteze. Unii l-au comparat cu celebra replică „vaffanculo” din filmele italiene, în timp alții au văzut în el un strigăt sincer al unui antreprenor obosit.

Nu este, totuși, primul caz de tensiune între clienți și restaurante. În Australia, lanțul Karen’s Diner a făcut furori în 2021 printr-un concept inversat: personalul era plătit să fie nepoliticos cu clienții, totul „pentru distracție”. A funcționat o vreme, până când… n-a mai funcționat: ultimul restaurant Karen’s s-a închis acum trei luni.

Se pare că, în vremuri în care rețelele sociale pot transforma orice local într-o senzație peste noapte, fidelitatea reală a clienților e tot mai greu de păstrat. Don Ciccio, cu toată pasiunea sa italiană, a descoperit pe pielea lui că like-urile nu țin de foame.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Românii comandă mâncare mai des decât merg la restaurant, arată un studiu

Primul restaurant din Marea Britanie care oferă clienților un meniu pe bază de apă

Caviarul a ajuns de la simbol al luxului în restaurantele fast-food

Cum au reușit un tată și fiu să mănânce fără să plătească la 40 de restaurante în trei ani

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase