(P) Legătura dintre Instituțiile Financiare Nebancare, Credite și Inovație Tehnologică

26 03. 2021, 00:02

Instituțiile financiare mereu au fost pe primul loc când a venit vorba de folosirea tehnologiilor celor mai avansate. Indiferent dacă vorbim de primele bănci care au apărut sau de situația curentă, inovațiile tehnologice sunt strâns legate de domeniul financiar. Andrei Buzgan, CEO al Credius IFN SA ne povestește despre cum nevoile clienților duc la inovații – cu aplicabilitate pe o scală largă, nerestricționată de domeniul financiar.

Consumatorul modern remodelează serviciile financiare

În cazul IFN-urilor, acordarea de credite este un proces care trebuie să îndeplinească două condiții majore:

1. oferirea către clienții care îndeplinesc criteriile firmei creditoare;

2. rapid. Așadar, pentru companiile din domeniul financiar nebancar, este imperios să poată analiza rapid solvabilitatea persoanei care aplică, astfel încât să poată deservi la fel de rapid;

Consumatorul modern dorește să obțină totul aici și acum” spune Andrei Buzgan, CEO-ul Credius. Acesta adaugă: ”El este creativ, flexibil, caută și adoptă ușor inovațiile digitale. Acesta transformă și remodelează serviciile financiare prin comportamentul său, pentru că băncile și IFN-urile sunt nevoite să se adapteze cerințelor. Instituțiile financiare care reușesc să facă față schimbărilor și oferă clienților experiențele și serviciile la nivelul așteptărilor, se bucură de succes, asigurându-și o creștere spectaculoasă a businessului.”

Cum influențează clienții instituțiilor financiare inovațiile tehnologice?

Credius, un pionier în acordarea de credite online, a trebuit mereu să inoveze, pentru a oferi clienților serviciile pe care aceștia și le doresc deoarece „dacă consumatorul are parte de servicii financiare inovatoare, adaptate nevoilor sale, intuitive și comode, el rămâne fidel și devine un promotor activ al acestora” precizează CEO-ul Credius.

Astfel, în momentul de față, acest IFN este considerat FinTech, o companie care îmbină tehnologiile financiare revoluționare și modele de business inovatoare.

Ce implică acest lucru? „[…]utilizăm sistemele progresiste de identificare a clientului, tehnologii Cloud, analize Big Data, precum și tehnologii bazate pe inteligența artificială…” ne spune Andrei Buzgan. Acesta continuă și face o previziune pentru viitorul apropiat în domeniul serviciilor financiare spunând că “În câțiva ani vom vedea tehnologii similare cu Siri sau Alexa implementate la scară largă și în domeniul financiar”. Putem, astfel, vedea cum adaptabilitatea la nevoile clienților implică o continuă dezvoltare a serviciilor oferite prin inovații tehnologice.

Ce inovații oferă Credius clienților săi în 2021?

Fiind o companie care are ca valori de bază satisfacerea nevoilor clienților săi, Credius a creat și implementat cu succes o nouă modalitate de a oferi credite online, fiind un pionier în acest domeniu din 2017.

CEO-ul companiei Fintech ne spune „Când a lansat Credius primul credit online în 2017, în motorul de căutare Google România nu apărea această sintagmă „credit online”. Acum, aproape fiecare bancă sau IFN promovează activ creditarea online în oferta sa, oricare ar fi interpretarea ‘online-ului’ în viziunea lor.”

Ca și lider în oferirea de credite online, Credius a pus la dispoziția clienților săi un proces de creditare care ia doar 5 minute!

Acest lucru este posibil pentru că IFN-ul a investit în inovații tehnologice care îi permit acum ca întregul proces de analiză și aprobare să fie fost automatizat folosind tehnologii de ultimă generație.

Pentru clientul final, acest lucru se traduce în obținerea unui credit online de oriunde, oricând, 24/7. Tot ceea ce este necesar fiind un smartphone, o tabletă, sau un computer, buletinul și o conexiune la internet. Procesul este atât rapid cât și sigur, folosindu-se conexiuni securizate și tehnologii de ultimă generație pentru procesare și stocarea informațiilor.

Inovația tehnologiei prin instituțiile financiare – un fapt

Așa cum ne-a spus CEO-ul Credius, instituțiile financiare trebuie să se adapteze și să inoveze constant pentru clienți. Dar, procesele pe care aceste instituții le dezvoltă, pot fi aplicate la scală largă, în mai multe industrii.

După cum demonstrează exemplul Credius, companiile pentru care satisfacția clienților este pe primul loc sunt cele care investesc în tehnologii. Instituțiile financiare nebancare sunt pionieri în acest domeniu, dar ele oferă un exemplu pozitiv altor industrii, lucru care devine un promotor ce duce la mai multe inovații cu aplicabilități în multiple nișe.