Home » Cultură » Festivalul Pelicam: Lungmetraje în competiţie şi evenimente speciale la finalul lunii iunie

Festivalul Pelicam: Lungmetraje în competiţie şi evenimente speciale la finalul lunii iunie

Festivalul Pelicam: Lungmetraje în competiţie şi evenimente speciale la finalul lunii iunie
Publicat: 14.06.2018
Organizatorii Festivalului Internaţional de Film despre Mediu şi Oameni Pelicam au anunţat, miercuri, lungmetrajele care intră în competiţie din această vară, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Secţiunea competiţională, ce cuprinde filme documentare produse după 1 ianuarie 2017, cu durata între 52 şi 130 minute, proiectate în premieră în România în cadrul Festivalului Pelicam, aduce în faţa publicului din Tulcea şase pelicule care „ne provoacă să chestionăm rolul nostru în lume. În această epocă a consecinţelor, ne întrebăm dacă suntem personajul bun sau cel rău în această poveste. Distrugători sau protectori, proprietari ai naturii sau umili servitori, neînsemnaţi sau creatori, oamenii au nişte decizii de luat”, arată organizatorii.
 
Selecţia oficială a Pelicam 2018 include pelicula „Era consecinţelor/ Age of Consequences”, o coproducţie SUA/Germania/Spania/Iordania, în regia lui Jared P. Scott, care investighează impactul schimbărilor climatice asupra lipsei resurselor, migraţiei şi conflictului, din perspectiva securităţii naţionale a Statelor Unite şi a stabilităţii globale, scrie Mediafax.
 
Un experiment condus de artistul şi jurnalistul Milo Rau încearcă să ajungă la un acord şi să găsească o soluţie potrivită a conflictului din Congo, un război care a produs şase milioane de decese în ultimii douăzeci de ani. Astfel, pelicula „Tribunal pentru Congo/ Das Kongo Tribunal”, o coproducţie Elveţia/Germania, urmăreşte modul în care ostilităţile se reactivează periodic din cauza materiilor prime importante pe care le deţine Congo.
 
A treia peliculă din concurs, „Deposedaţii/ Les Dépossédés”, în regia lui Mathieu Roy, o coproducţie Canada/Elveţia din 2017, este anunţată drept o călătorie care surprinde lupta zilnică a agricultorilor în calitate de clasă socială dezavantajată. În plină epocă a agriculturii industrializate, oamenii care produc mâncare sunt plătiţi mai puţin decât aproape orice altă profesie şi cad pradă unui ciclu de disperare, datorii şi exproprieri, spun cei de la Pelicam.
 
O coproducţie Elveţia/China/Rusia/Coreea de Sud/SUA, „Geneza 2.0/ Genesis 2.0”, în regia lui Christian Frei şi Maxim Arbugaev, merge în Noile Insule Siberiene din Oceanul Arctic, unde vânătorii caută colţi de mamuţi, iar cercetătorii geneticieni au fantezii împrumutate din „Jurassic Park”. Premiat la Sundance în 2018, documentarul este proiectat la Pelicam în premieră naţională, în prezenţa regizorului Christian Frei.
 
Tot în premieră naţională în România este prezentată producţia „Fără titlu/ Untitled”, filmul austriecilor Michael Glawogger şi Monika Willi, care a fost finalizat la mai mult de doi ani după moartea neaşteptată a lui Glawogger. În aprilie 2014, editorul său de film Monika Willi realizează un documentar din filmările acestuia de pe parcursul a patru luni şi 19 zile prin Balcani, Italia şi Africa de Nord şi Vest şi aduce pe ecran o întreagă călătorie prin lume în care cuvintele de ordine sunt a observa, a asculta şi a experimenta.
 
Cele mai frumoase peisaje naturale din Alpi sunt decorul producţiei „Cine deţine natura/ Auf der Jagd – Wem gehört die Natur?”. Regizoarea Alice Agneskirchner îşi propune să răspundă în această coproducţie Germania/Canada la întrebarea dacă oamenii sunt protectorii sau distrugătorii naturii.
 
Din juriul competiţiei de lungmetraje fac parte Andrei Ujică, Oksana Sarkisova, director al Festivalului Internaţional de Film despre Drepturile Omului Verzio din Budapesta şi profesor la Central European University, şi jurnalistul Sven Egenter, fost colaborator Reuters şi fondator al reţelei de jurnalişti Clean Energy Wire.
 
În afara competiţiei, în Programul Pelicam sunt programate vizionări speciale, discuţii şi lansări care aduc în faţa cinefililor poveşti precum aceea surprinsă de producţia încă neterminată „Acasă”, un portret al familiei lui Gică Pescarul, care locuieşte în marginea bălţii Văcăreşti de 18 ani, timp în care zona a fost declarată rezervaţie naturală.
 
Printre invitaţi se regăseşte şi scriitorul italian Marco Pizzuti, care vine la intrarea în Deltă să lanseze volumul „Alegeri alimentare neinspirate”.
 
Festivalul Pelicam are loc între 21 şi 24 iulie şi este organizat de Asociaţia Les Herbes Folles, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, Primăriei Municipiului Tulcea, Institutului Cultural Român, Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei, Uniunii Cineaştilor din România şi a Fundaţiei pentru Parteneriat. Pelicam face parte din reţeaua internaţională Green Film Network.
 
 
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Telescopul ALMA a detectat o activitate extremă la cea mai apropiată stea de Pământ după Soare
Telescopul ALMA a detectat o activitate extremă la cea mai apropiată stea de Pământ după Soare
Rivalul chinez al Tesla a avut venituri mai mari în 2024
Rivalul chinez al Tesla a avut venituri mai mari în 2024
OpenAI anunță îmbunătățiri la asistentul vocal ChatGPT
OpenAI anunță îmbunătățiri la asistentul vocal ChatGPT
O terapie genetică inovatoare a vindecat un tânăr de o boală cumplită
O terapie genetică inovatoare a vindecat un tânăr de o boală cumplită
În urmă cu 57 de ani înceta din viaţă, în circumstanţe suspecte, primul om care a ajuns în spaţiu
În urmă cu 57 de ani înceta din viaţă, în circumstanţe suspecte, primul om care a ajuns în spaţiu
Avion întors din drum după ce pilotul a realizat că și-a uitat pașaportul
Avion întors din drum după ce pilotul a realizat că și-a uitat pașaportul
Românii aleg munca la negru din cauza taxelor prea mari, arată un studiu
Românii aleg munca la negru din cauza taxelor prea mari, arată un studiu
România a depus un număr record de brevete anul trecut
România a depus un număr record de brevete anul trecut
Radiografiile toracice ajută la diagnosticul timpuriu al cancerului pulmonar
Radiografiile toracice ajută la diagnosticul timpuriu al cancerului pulmonar
Teatrul românesc la finalul secolului al XIX-lea: „A fost o adevărată psihoză”
Teatrul românesc la finalul secolului al XIX-lea: „A fost o adevărată psihoză”
Oamenii de știință au modificat o genă și au creat găini cu pene de dinozauri
Oamenii de știință au modificat o genă și au creat găini cu pene de dinozauri
Un aisberg desprins din Antarctica a scos la iveală un ecosistem nemaivăzut până acum
Un aisberg desprins din Antarctica a scos la iveală un ecosistem nemaivăzut până acum
Drama regelui Ferdinand I, războiul și un ambasador francez. „Cuvântul `Germania` nu se găsește în tratatul nostru de alianță cu România”
Drama regelui Ferdinand I, războiul și un ambasador francez. „Cuvântul `Germania` nu se găsește în tratatul nostru ...
Richard Donner, de la Superman la Armă Mortală: strategiile vizuale și emoționale ale unui maestru de blockbuster
Richard Donner, de la Superman la Armă Mortală: strategiile vizuale și emoționale ale unui maestru de blockbuster
Clisme cu miere, vindecări și tratamente primite în vis. Turismul medical este o practică veche de mii de ani
Clisme cu miere, vindecări și tratamente primite în vis. Turismul medical este o practică veche de mii de ani
Ceva ciudat se întâmplă cu oamenii care folosesc ChatGPT în exces
Ceva ciudat se întâmplă cu oamenii care folosesc ChatGPT în exces
Psihologia riscului sau cum ajungi să îți asumi decizii fără să regreți ulterior (P)
Psihologia riscului sau cum ajungi să îți asumi decizii fără să regreți ulterior (P)
Inginerii au construit un robot care îți aruncă gumă de mestecat în gură
Inginerii au construit un robot care îți aruncă gumă de mestecat în gură