Home » D:News » Microbii sunt responsabili de formarea zapezii

Microbii sunt responsabili de formarea zapezii

Publicat: 04.03.2008
Microbii ar putea fi responsabili pentru aparitia zapezii si a ploii, deoarece ei apar in zapada creata artificial, la care se recurge pentru schi si pe care natura nu o poate asigura in unele ierni.

Microorganismele, in special bacteriile, produc proteine pe peretele celulei care “leaga” apa, chiar daca acestea sunt moarte. De fapt ele leaga apa intr-un mod atat de ordonat incat picaturile inghetate in jurul microbului oglindesc perfect formatiunile naturale ale ghetii.
Ca rezultat, bacteriile pot ajuta formarea zapezii la temperaturi mai ridicate, ceea ce explica faptul ca, in unele statiuni de ski, se adauga microbi morti in amestecul pentru masinile de zapada.
De curand, biologii au descoperit un asemenea catalizator de precipitatii biologice in zapada naturala, in locatii indepartate precum Montana sau Antarctica.
Microbiologul Brent Christner, de la Universitatea de Stat din Baton Rouge, impreuna cu colegii sai, a recoltat mostre de zapada din 19 locatii diferite, printre care Bozeman, Alpii francezi, Insula Ross din Antarctica, si dintr-un ghetar din valea raului “Yukon’s Wheaton”.

S-au gasit microbi in toate mostrele, iar cele mai mari concentratii au fost gasite in zonele cele mai indepartate fata de Antarctica.

Sursa: sciam.com