Home » D:News » Oamenii de Neanderthal erau preponderent carnivori

Oamenii de Neanderthal erau preponderent carnivori

Publicat: 25.04.2008
Dieta oamenilor de Neanderthal care traiau acum 55 000 - 40 000 de ani in Sud-Vestul Frantei, era preponderant carnivora. Se pare ca aveau o preferinta pentru carnea provenita din vanatoarea bizonilor, cerbilor si mamutilor, conform unui studiu de ultima ora bazat pe analiza unui dinte de Neanderthalian.

Extinctele hominide nu consumau orice fel de hrana, ci cautau indeosebi cele mai bogate surse de proteine usor asimilabile. Respectiv carnea rosie de vanat, explica Teresa Steele unul dintre coautorii acestui studiu. De asemenea, foarte cautata era si maduva oaselor, o bogata sursa de grasimi si minerale pentru masa zilnica din pesterile locuite de Neanderthalieni. Datorita iernilor lungi de peste 5-6 luni din acele perioade istorice, o dieta bazata pe fructe, plante si seminte ar fi fost exclusa din start, singura alternativa pentru alimentatia oamenilor de Neanderthal ramanand carnea animalelor vanate.

Credem ca Neanderthalienii consumau si anumite specii de plante, dar acestea nu depaseau proportia de 10% din alimentatia zilnica a acestora, explica in continuare antropologul Teresa Steele. Echipa oamenilor de stiinta a extras o mostra dintr-un premolar Neanderthalian descoperit in pestera Jonzac din Franta, pentru analiza chimica a acestuia. Cercetatorii au  descoperit elementele chimice ale carbonului si nitrogenului aflate intr-o concentratie foarte mare, asemanatoare cu cele aflate in oasele animalelor carnivore, dovada in plus referitoare la dieta aproape exclusiv carnivora a omului de Neanderthal. Acestia traiau in mici grupuri in Europa si Orientul Mijlociu pana acum 30 000 de ani cand locul lor a fost luat de catre oamenii moderni.