Home » D:News » Situatia vulturilor din India s-a agravat

Situatia vulturilor din India s-a agravat

Publicat: 05.05.2008
Populatiile mai multor specii de vulturi plesuvi din India ar putea disparea in totalitate in urmatorii 10 ani daca autoritatile nu vor interzice folosirea unui compus chimic responsabil de diminuarea vulturilor plesuvi intr-un ritm mai accelerat decat cel care a dus la extinctia pasarii Dodo, declara in mod oficial ornitologi din India si Marea Britanie reunite la Mombay, intr-un efort international menit sa salveze aceste pasari.

Un nou studiu amanuntit a evidentiat declinul incredibil a trei specii de vulturi plesuvi din India. In cazul vulturului plesuv cu spate alb, situatia este aproape iremediabila, circa 99,9 % din vulturii apartinand acestei specii fiind disparuti. In timp ce populatiile  vulturului plesuv indian si ale vulturului cu cioc lung s-au diminuat cu circa 97% in ultimii 7 ani.
“Vinovati de acesta situatie sunt crescatorii de vite care isi trateaza animalele cu diclofenac, o subsanta nonsteroidala cu efect antiinflamant. Diclofenacul ramane in corpul vitelor pana la moartea acestora, iar vulturii care se hranesc excusiv cu cadavre, ingera acesta substanta odata cu carnea vitelor si ajung in scurt timp sa moara datorita blocajelor de rinichi produse de acesta substanta”, declara ornitologul Vibhu Prakash, seful comisiei care studiaza declinul speciilor de vulturi indieni.

„Interzicerea diclofenacului a fost un prim succes, acum vom propune inlocuirea acestuia cu meloxicam, o substanta cu efecte asemanatoare, dar total inofesiva pentru vulturi”, continua acesta.
Acesti vulturi sunt esentiali deopotriva pentru functionarea ecosistemelor din India si pentru sanatatea oamenilor. Ei se hranesc cu cadavre curatind intr-un timp foarte scurt zona respectiva si impiedicand astfel propagarea a numeroase boli. „Iar in acesta tara milioane de cadavre de animale sunt debarasate in fiecare zi”, afima Andrew Cunningham, veterinar in cadrul Zoological Society Of London.