Home » D:News » Au fost descoperite primele urme ale unui dinozaur coreean

Au fost descoperite primele urme ale unui dinozaur coreean

Publicat: 27.06.2008
Paleontologii au descoperit urmele unui dinozaur carnivor de talie mica, pe malul unui lac, situat in Coreea de Sud. Se pare ca aceasta specie popula zona in urma cu aproximativ 145 milioane de ani si putea alerga cu o viteza de pana la 22 kilometri/ora.

Cercetatorii cred ca urmele respective au fost facute de un dromesaurid, o specie mica de dinozaur carnivor, foarte asemanator cu mult mai celebrul Velociraptor.
Acest gen de urme fosilizate sunt foarte rare si reprezinta amprenta a doua degete ale picioarelor surprinse de argila umeda, in momentul in care, probabil, dinozaurul isi urmarea prada. Acestea sunt primele urme ale unui animal preistoric descoperite in Coreea de Sud. Pe continentul asiatic cele mai multe astfel de urme au fost identificate in siturile paleontologice din China si Mongolia.

“Se pare ca avem de-a face cu un mic ucigas foarte feroce. Cu siguranta ca cele doua gheare mari si incovoiate de la picioare nu-i serveau acestuia pentru a culege fructe sau a paste flori”, declara Martin Lockley, paleontolog si curator in cadrul Denver Footprint Fossil Collection din cadrul Universitatii din Colorado.
Peter Makovicky, cercetator in cadrul aceleiasi institutii, este de parere ca multe astfel de urme sunt greu de identificat si asociat cu o anume specie de dinozaur, insa, din fericire, prezenta ghearelor este un indiciu imbatabil asupra autorului urmelor.