Home » D:News » Soarecele al carui ficat nu imbatraneste niciodata

Soarecele al carui ficat nu imbatraneste niciodata

Publicat: 19.08.2008
O echipa de cercetatori din New York a reusit sa conserve, in cazul unor soareci batrani, activitatea proteinelor care asigura sanatatea celulelor hepatice.

Biologii au facut publice pe site-ul revistei Nature Medicine rezultatele unui experiment de laborator: acestia au reusit sa creeze un soarece al carui ficat nu imbatraneste.
In cazul celulor ficatului, numite hepatocite, exista mecanisme moleculare care asigura eliminarea normala a proteinelor alterate, care se transforma in deseuri, proces deosebit de important pentru echilibrul interior.

Insa mecanismul inceteaza sa mai functioneze corect in cazul celulelor batrane sau in cazul oragnismelor afectate de maladia Parkinson. In aceste cazuri, proteinele alterate nu mai sunt eliminate, ci sunt depozitate in celulele sanatoase, ducand la imbolnavirea si imbatranirea acestora.
Echipa de cercetatori a creat un soarece echipat cu gene care ii asigura productia de receptori la suprafata celulelor, astfel incat procesul de eliminare al deseurilor sa se desfasoare constant si continuu, permitand unui soarece de 26 de luni (echivalentul a 80 de ani umani) sa aiba o functie hepatica la fel de performanta ca cea a unui soarece de 6 luni.

Sursa: Le Figaro