Home » D:News » O soparla de 110 milioane de ani a fost conservata in chihlimbar

O soparla de 110 milioane de ani a fost conservata in chihlimbar

Publicat: 04.09.2008
Cercetatorii de la Universitatea de Stat Oregon si Muzeul de Istorie Naturala din Londra au anuntat descoperirea celei mai vechi fosile de soparla, apartinand familiei Gekkonidae. Desi aceasta are aproximativ 100 milioane de ani vechime, anumite parti ale corpului arata de parca ar fi inca atasate unui organism viu, si asta deoarece au fost perfect conservate in…chilimbar.

Datorita remarcabilei puteri de conservare a chilimbarului, se pot observa degetele mici si lipicioase la extremitati, trasatura particulara a acestei specii, care permite chiar si reprezentantilor moderni sa escaladeze locuri putin accesibile altor membri ai faunei. Biologii au dezvoltat programe de cercetare pentru a studia aceasta stranie capacitate de adeziune, insa fara prea mult succes pana in prezent.

Din minunatul exemplar s-au conservat, datorita chihlimbarului, doar un picior, degetele si coada, restul servind, probabil, drept masa pentru un dinozaur mic sau alt pradator, in perioada cretacica, in urma cu 110 milioane de ani. Noua fosila descoperita este cu 40 de milioane de ani mai batrana decat detinatoarea titlului de “cea mai batrana fosila de soparla din familia Gekkonidae” cunoscuta pana in prezent, aducand, totodata, noi informatii asupra evolutiei si istoriei acestor stravechi soparle.