Home » D:News » Tigrul fosil, de dimensiunea unui cal, descoperit Marea Nordului

Tigrul fosil, de dimensiunea unui cal, descoperit Marea Nordului

Publicat: 20.11.2008
O fosila care reprezinta osul piciorului unei feline stravechi, din genul tigrilor cu coltii pumnal, a fost adusa la suprafata de un vas din Marea Nordului. Anunta BBC News.

Fosila, a carei vechime a fost estimata la circa 2 milioane ani, a fost descoperita accidental in preajma coastelor maritime ala Marii Britanii, si a apartinut unui tigru cu colti pumnal, a carui talie atingea dimensiunile unui cal.
In perioada Paleoliticului superior, acea zona care astazi este inundata de apele Marii Nordului era, de fapt, o stepa semi-arida, strabatuta de rauri. Zona era populata de tigrii cu colti pumnal, cai salbatici, mastodonti, hipopotami, mamuti sudici, ursi si cerbi gigantici.
“Fosila care era incrustata intr-un coral, a fost trasa la suprafata de plasa dragorului olandez TX1. Humerusul analizat de noi apartinea unui mascul bine dezvoltat de tigru cu colti pumnal din specia Homotherium latidens, care cantarea nu mai putin de 400 kilograme, o greutate record pentru o specie de felina. Homotherium era un pradator redutabil pentru toate speciile de erbivore din nisa sa ecologica, inclusiv mamuti si rinoceri. Aceste feline gigant traiau pe meleagurile Marii Nordului in timpul perioadei calde dintre ultimele doua mari glaciatiuni. Pe atunci, terenul era un fel de Serengeti din spatele gradinii” comenteaza profesorul Dick Mol, sef al sectiei de paleontologie a Muzeului de Istorie Naturala din Rotterdam.

Sursa : BBC News